|
|
|
|---|---|
|
Såg den här annonsen på AP Länk och blev väldigt imponerad! Gillar verkligen omrenoverade bilar men som hålls i nära orginalskick. Eloge till ägaren och jag hoppas verkligen han får bra betalt men... Dessa 60/40 säkningar? Vem kom på den idén egentligen? Jag tror det låter bra på pappret och ser bra på på utställningen. På vägen upplever jag det horriblet! Hade en 60/40 sats och det blev ruskigt stötigt. Och inte gick det snabbare i korvorna heller. Höjde till slut upp min med en 30/30 sats men måste ändå krypa över vägbulorna för att slippa slipa avgassystem. Samma sak med stora fälgar.. Jag hade ett par 17" vilket tillsammans med sänkingen gjorde att det small i hela bilen när man körde över någon ojämnhet. Jag vet inte om det är så snyggt heller faktiskt.. det ser ju lite cykelhjul ut =) Jag bytte iaf till 15" och R-däck. Samma styvhet och direkta känsla i styrningen och betydligt skonsammare mot karrosen om man åker över en ojämnhet. Lite högre däckljud och svagt grepp i kraftigt regn, men mycket bättre broms och kurvtagningsförmåga också. Hur som.. vad tycker ni? är det bara jag som upplevt det som okörbart med 17" och dessa 60/40 satser? | |
|
jag hade inga problem med min faktiskt funkade fint. men visst var det styvt 235/45-17 hade jag bak och 215/45-17 fram har jag för mig |
|
|
Den bilen är verkligen grymt fin, men jag börjar bli tveksam till mer och mer överdrivna priser på fina E30 325i. Visst börjar denna modell bli en klassiker, men är det bara jag som tycker priserna på vissa ex. är rent löjliga? Men vi får väl se, det är som sagt marknaden som bestämmer. Vore intressant om någon som sålt en fin E30 325i för dyra pengar kunde skriva lite, ifall de verkligen fått begärda pengar. Jag har inga mått på sänkningen på den E30 320i 2.5 jag hade, men den var sänkt i kilform så att säga, det var original sportchassie med Jamexfjädrar. Bilen var mycket platt på vägen och klarade bankörning bra. Men den var stötig... Och jag körde bara med 15" kryssekerfälgar med 205/50. ------ BMW CS #04839 |
|
| det är väl mest en fråga om utseende. 16" sitter bäst på e30 enligt mig. men 15-17 är väl spannet. hade 15" mim på min 316i. tycker inte det var störande stötigt. den du länkar till har ju 18" och fula 18" dessutom, nej det går bort. särskilt när han gjort ett sånt hästjobb i övrigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.