AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
451

hur fort når eran sticka arbetstemp?

fick hjälp an dawwe med att ställa in tändningen nyligen och vi skruva lite på co skruven.

tidigare gick tempen upp till mitten efter cd 2min, men nu tar det ca 5 min.

hur lång tid tar det för er bil ung?
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Mycket svårt att säga då det helt och hållet beror på yttertemp och körstil, vilket jag förstår att du förstår. Men såhär på sommaren så är min varm på ca 2 min. Vid 20 minusgrader så dröjer det däremot runt 8 min skulle jag kunna tänka mig (hinner inte bli var till jobbet i alla fall). Sen beror det ju på om du har värmen på eller ej. På sommaren så är nog svaret givet, men endå. Jag drar aldrig på värmen innan tempen gått över blått.

då är nog min co halt aningen för hög... 5 min är lite för lång tid nu på sommaren...
Benjamin...min mätare tar oxå typ 4-5 min på sig....Alltså de viktiga i ditt fall är ju att tempen inte stiger ÖVER mittenmarkeringen(nåja kanske LITE)när den går på tomgång typ en 10-15 min....Kör du för mager blandnig så kommer tempen gå upp snabbare men då kan bilen gå varm vilket e bra mycket värre...Som ja sa till dig så behöver det inte vara CO:n på din bil utan de kan även vara tändinstälningen som ju bevisligen e lite knepig...Om ja vore dig skulle jag skruva lite-lite på CO:n(typ 1/4 varv) sen köra en bra bit o "känna" på bilen.Har satt upp ihop 323:an nu förresten,muttern e kvar där den e dock....

jo helt sant. viktiga är att den inte är för mager.

kul att du fått ihop bilen, aå du lät skruvjäkeln vara kvar ialf :)

Ja kolla hur lång tid de tar för min temp att gå upp till normal arbetstemp(strax efter första vita strecket i mitt fall),o de tog ungefär 5 min...Precis som din..Skruven ska ut så småningom....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.