AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.020

Söker med ljus och lykta efter den rätta bmw:n.

Tjena. Snart ska man bli bmw ägare förhoppningsvis. Och just nu håller jag på och söker igenom blocket noggrant efter den rätta bilen. Letar efter en kombi då vi har 1 litet barn. Dem jag helst vill ha är E39, E46, E91 och E61, men det är inte så lätt då budgeten är satt till mellan 170k-180k ungefär nu. Något mer kanske om vi köper på firma.
Har hittat några objekt som ni kanske kan ta en kik på.
Länk
Länk
Länk
+Länk
Länk
Länk
Länk

Så nu är det iofs en sedan med men man kan ju köpa en takbox ifall man ska åka bort ;)
Någon av dem där som ni rekommenderar eller vad för modell skulle ni valt?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
E91 325 06-07 är ett bra val tycker jag. Tyvärr blir dieselmodellerna något dyrare, annars är de kanske att föredra.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Dem som ligger närmast är den svarta e39:an från Novation. En e91 skulle sitta fint som du säger. Den kanske känns lite stabilare.
Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Av dom du listade hade jag nog gått på 91an mest för det är en nyare bil och touring är väl mest praktiskt med barn o allt.

Är en dieseltraktor med 17k mil en option så ska jag sälja min snart. Ska bes v4 och hade tänkt sätta ut den på annons efter det, om jag inte raggat rätt på ngn köpare innan dess. Finns det på kartan kan du pm:a för mer info.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jag hade samma "problem" i höstas. Det blev en likadan som E39an på Novation. E39an är bara underbar, mycket väl avvägd bil i alla avseenden! Passar mycket bra både att "söndagsåka" och till ett och annat ryck då och då...

Tycker inte E60 ger samma omedelbara välbefinnande pga den tråkigare/modernare inredningen. Sen känns det alltid bra att köpa sista utgåvan av en viss modell (E46,E39), även om tillverkarna uppenbarligen blundar för vissa problem under hela bilens livslängd, t.ex. vevhusventilationen på M54. :)

M-paketet är för övrigt ett absolut krav!
Sportchassi (som inte är det minsta stötigt utan bara lagom), fina originalfälgar, den oerhört snygga och sköna ratten!, stolarna, instegslisterna, interiörlist aluminium, svart tak, avgassystem mm.

Jag tycker du ska göra som jag: Gå på känsla! Köp den bil som tilltalar mest!
ma
7.450
marin849
Jo förresten E46 är märkbart trängre i bagageutrymmet och man skall ha med barnvagn. Känns lite enklare inuti också tycker jag men fortfarande oerhört trevlig.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
gillar e39:orna stenhårt. dessutom ser den röda e46:an fin ut. lite mer putsjobb dock.
Det lutar mer åt en e39 touring. Nu ska jag bara hitta ett fint exemplar med m-sport paket.
ma
7.450
marin849
De verkar inte växa på träd (om du vill ha en av senare modell med inte jättemånga mil) så slå till när tillfälle ges!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.