|
|
|
|---|---|
|
Detta har avhandlats förut men... Häromdan när det var 15 grader kallt så var min 528 som en gunghäst på vägen och när jag gungade framvagnen med handkraft så var den lös som en amerikanare och stannade inte förräns efter säkert två retur fjädringar! Idag, 1 minusgrad och funktionen är som vanligt igen, på vägen är den fast och fin i uppförandet och när jag gungar framvagnen med handkraft stannar den utan returfjädring! Jag inser ju att dämparna (20000 mil om nu inte föregående ägare bytt) är slut men att temperaturen påverkar så mycket trodde man ju inte, är det gasens volym som minskar så mycket att man får denna förvandling helt enkelt eller??? Mystiskt! | |
| Mina hade sjunkit ner när de var 20 grader kallt.låg o vila på inneskärmarna.in i ett varmgarage i 3th,sen flög den upp igen,o allt var som vanligt igen,Men min vart inte som en gunghäst utan mer som en stum hästtröska.Kylan är bilens största fiende + salt hehe. | |
|
Kom igen, ingen som är erfaren i denna fråga? Skulle vara intressant att veta vad som verkligen händer i dämparna när de kyls ner! Har ju varit kallt länge även här i Gbg och de här symptomen märkte jag först nu i Tisdags, har rest runt i södra sverige sen det blev så här kallt och inget märkt förräns nu! Och plötsligt försvinner symptomen när det blir lite mindre kallt, beats me! |
|
|
Detta är vanligt på alla BMW som jag haft,säskillt när de börjar ta slut. När de fryser studsar bilen och hela karossen tar en massa stryk.Kör man för länge börjar det knaka i dörraran när man kör,dvs: BYT!! Hjälpte nyss en kompis med hans 528-98 på 22000 mil,blev som ny. Mvh Jonas B. |
|
| Har haft samma problem... slutar inte gunga när man kör men uppträdde bara så under den värsta kylan. Är dämparna alltså slut?? | |
|
Dämparna är en slitdetalj, byt. Mvh |
|
Transocean |
På min E34:a frös dom också regelbundet, bilen blev stum som s-tan, när jag bytte var det inget tryck kvar i dom, kunde trycka ner och dra upp kolven som om det var en cykelpump, ut kom bara massa vatten. De hade inte ens gått 10 000 mil så byt dina dämpare. Blir ju lite annan komfort samt väghållning. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.