|
|
|
|---|---|
|
Bilen började helt plötsligt hacka sig fram, det var som att den ville dö.. Problemet började igår på väg hem från mitt jobb, sen idag när jag var på väg hem.. så har inte hunnit märka mer än att det är kring 80-100+ kmh som den börjar "hacka" den småhackar när man ligger i jämn hastighet, och hackar mycket mer när jag trycker mer på gasen..? det är som att den vill dö för mindre än en sekund.. vad kan problemet vara? | |
|
Har du kollat tändkablarna? pn67 |
|
|
Jag har bytt rotorn som var sönder, jag har bytt alla 6 tändstiften. men den håller fortfarande bara på hacka sig fram, och nu bluddrar den och dör. håller full gas men den vill som ändå inte ens gå över 1000 varv, varvmätaren bara hoppar upp och ner, och sen låter det ungefär som att man poppar popcorn fast högre dock. och så småsmäller det ifrån motorn? vad kan felet vara? |
|
|
glömde säga att den hackar i mindre hastigheter också, i alla hastigheter. mycket tacksam för svar Mvh Christoffer |
|
|
Hackar den vid alla varvtal/och med eller utan last |
|
| ja det spelar ingen roll, fast nu går den knappt igång och bluddrar bara och bara dör hela tiden. | |
|
Påminner om min gamla 520-88, efter otroligt mycket letande var det tändspolen som var trasig, dock bara ibland. Symtomen stämmer dock med din. Jag hade den lite fyrkantiga spolen och bytte sedan till en cylindrisk. FAF |
|
|
Ja, min tändspole är cylindrisk. Men har tätat varenda del jag kan tänkta mig att d kan vara, till insuget. så den ej tar tjuvluft. Jag bytte ut alla tändstift, och alla ger gnistor, och jag har även bytt ut rotorn. Jag funderar på tändspolen, eller soppa pumpen? kan det möjligt vara soppa pumpen? Men som du säger, den kan gå jäkligt bra som den ska, men sen börjar den rycka och bluddra. den går till och från, och som du sa, dock bara ibland. Bör nog testa med tändspolen nu. |
|
| soppapumpen eller igensatt soppafilter? | |
|
Ja antingen det, men vi har kanske hittat felet. Luftmassemätaren som tjorvar, ska slänga över en från en annan bmw och testa. annars äre bara kolla det. tack för alla svar jag fått mvh Christoffer |
|
|
Hej Ecoo, Gammal tråd men frågar ändå, fick du ordning på problemet? Mitt problem är att bilen dör när jag kör i högre hastigheter och då måste jag starta med startkablar. Batteriet är ok dock. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.