AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
827

Köp av bmw 540im 2002

Visa användare
22
riccardo
BMW M3 COMPETITION 2017
Hej jag undrade lite av man ska tänka på.Imorrn köper jag förmodligen en bmw 540im touring med all utr som gått 17000mil med full servicebok. Vad finns förkända felpå dom här mvh Riccardo
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Mycket att tänka på. Kylarens status tex är en svag punkt och brukar ge sig på de miltalen, är bilen import? kontrollera miltalet genom att köpa ett garantiudrag/serviceutdrag av BMW a 5-600kr. Annars vet du ej. En servciebok är ingen som helst garanti för miltalet på en importbil.
Rost. Kontrollera varje mm av ut och insidan, kanter på baklucka och insidan nederkant på glasluckan, det rostar redan på 3-4 år ganska mycket även under tankluckan.
Dessutom kontrollera allt elektriskt så att det fungerar.
All utrustning? tyvärr finns inte den bilen bara mer eller mindra utrustning.
Finns en köpguide för E39.
Det är viktigt med reparationshistorik vad är bytt tills nu. vad kan vara aktuellt att byta inom den närmaste tiden, stötdämpare, bromsskivor, framvagnsdetaljer som 540 sliter ganska mycket på.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
22
riccardo
BMW M3 COMPETITION 2017
Tack för all info.Ska kolla allt samt milen. På min bmw 730d 2003 går det inte kolla milen. Mvh RICCARDO
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Rost på insidan nederkant dörrar, insidan framkant på huven ovanför strålkastarna.

Med kolla milen så handlar det i första hand att verifiera att serviceboken stämmer. Görs genom att kontakta de som gjort service på bilen och fråga om bilen varit inne där samt vilket datum och miltal den då hade. Man kan också be BMW göra ett utdrag av garantireperationer gjorda på bilen. Om någon har gjorts så får man då datum och aktuella miltal vilka då kan jämföras med datum och miltal i serviceboken så att dom passar in.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.