|
|
|
|---|---|
|
hej som rubriken lyder så vill jag gärna ha hjälp med att hitta min färgkod, det är så att jag köppt en bmw e3 3,0sa -73 och jag hittar inte min färgkod, bilen är guldmetalic, skulle va bra med lite hjälp för omlackering e på gång! tack på förhand! | |
|
Färgkoden står i motorrummet. Är den guldmetallic borde den vara Ceylon, A008. Gr |
|
| attis till nyköpet! J-a rövforum som inte går att redigera! | |
| den står tyvärr inte i motorrummet och jga har testat 008 och de va fel färgkod, | |
|
Passar någon av dessa? Det är samtliga standardfärger som fanns på E3 enligt Walloth & Nesch. Har du chassienummer på bilen kan du maila till BMW Konzernarchiv [info.konzernarchiv@bmwgroup.com] och be om data på din bil. alpinaweiss basaltblau bristol ceylon chamonix colorado florida golf granada hennarot inka koronagelb lapisblau malaga mintgrün pastellblau phönix riviera savanna beige schwarz turf verona iberischrot |
|
| tack så mycket det måste vara ceyclon för jag sökte på den färgen och fick fra men bil och min e exakt lika dan så de mekonomen måste ha blandat färgen fel åt mig | |
| Kul, min 73'a är också Ceylon! | |
| okej, trevligt, har du lust å lägga upp en bild på din, är lite intreserad av å se den | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.