|
Sida 7 av 14
|
|
|---|---|
|
Sani, givetvis vill alla sälja många tidningar.Men hur man går tillväga skiljer ju säkert där som här hemma. Jag läser en hel del av de Engelska biltidningarna. Och vid flera tillfällen så har Autocar gått stick imot vad kollegorna tycker, och man har vid dessa tillfällen ofta använt framsidan med rena löpsedel-texten. Derav min misstanke. Tvivlar altså inte alls på att E63 också är en jätte bra bil. Men när man läser texten på Autocar testet, så känns det ju som att M5:an är den bättre bilen. men tack vara den sista orsaken så väljer man att ge segern till Mercan. Antigen så är ju denna ena saken oerhört viktigt för test-teamet, eller så har marknads-avdelningen bestämt att en Merca-vinst ,med löpsedels-framsida gör att de säljer flera tidningar. |
|
|
Om ordet 'priceless' var en bil så skulle den garanterat se ut så här: Länk Länk Håll tummarna att BMW M tillverkar F11 M5. F11 med M-paket är i mitt tycke en av marknadens absolut snyggaste bilar - alla kategorier. Denna skulle vara best of two worlds! |
|
|
Detta skulle vara något med X-drive. Fullspecad bra över 1,5 miljon SEK? ;) |
|
|
Såå jäkla snygg;-) Skulle dock valt några andra fälgar. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stilren + StefanL: Kan bara hålla med! =) |
|
|
Håller med om att M5 F11 om den skulle kunna se ut som på bilderna är verkligen snygg. Sen kan jag också tänka mig andra fälgar...men det är viktigare att bilen tillverkas ! /Janne |
|
|
StefanL: Min återförsäljare får snart in sitt exemplar, men den får inte provköras! Officiell premiär är i början av december. |
|
|
Clubbis: Vet du färg/spec eller annat skoj? Din ÅF lär bli först i Sverige med M5 F10. Kommer den stå/rulla som demo i nåt halvår eller några månader och säljas av sedan eller? Kanske VD-firmapulkan.. "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
| Ingen M5 F11 och ingen M5 F10 med AWD. Intervju med M-utvecklingschefen på Autoblog.com: Länk | |
|
Tyvärr ingen M5a med nya S8an kan vara ett alternativ om man behöver 4-hjulsdrift. Bra prestanda dessutom, 0-100 på 4,2s //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Sani: Även E63an har turbo och IC. :) | |
|
GRYM review från UNGERSK Journalist!!!! Länk Dock gillade inte bytbils redaktion dennes handling av bilen, därför de länkade upp den på bytbils hemsida hehehe :P |
|
| han maxxxar den verkligen P:p :P: | |
| Politiskt inkorrekt av Bytbil att kommentera deras M5 review så som de gör, men dt kanske är en del image :P | |
|
Alleexs; ja, nu har den ju precis fått det. Och visst, Mercan väger 105 kg mindre, intressant! |
|
| Btw; "AMG Performance Package ökar effekten till 557 hk. Samtidigt ökar vridmomentet från 700 till 800 Nm" = mumma, speciellt i en kombi :) | |
|
0-100 på 3.7sek , inte illa :D Länk |
|
|
0-60mph är väl 0-96km/h, så några hundradelar längre tar det nog :) __________ Mvh Grelle |
|
| tror inte de 4km/h tar så mycket tid men hur som hellst lär den hamna under 4sek vilket är sjukt snabbt ;D | |
|
Beror ju på var nästa växling hamnar iofs, har man "otur" ligger den i just det intervallet. Identisk tid med 2012 E63 AMG noterar jag, kul hur två olika team produktutvecklat så lika ändå?? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.