AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
89.119

Nya BMW M5 - 586 hk och 720 Nm

Sida 3 av 14
Länk lite bilder där inredningen och spoilern på bakluckan syns.. ser lovande ut
Vad jag förstår kommer M5an endast att bättra 760 med 0,2s 0-100, det är för lite enligt min mening. Undrar vad V12an skulle kunna åstadkomma i F10ans kaross? Tänk vilken kombination det skulle vara. :-)

mvh/ Anders
tycker att folk stirrar sig blinda vid 0-100km/h siffror.. tyckerinte det säger allt om bilen.. vad ska nya m5:an ha för tid föresten??? tror hur som hellst att nya m5:an blir en riktigt snabb och grym bil som resten av m-bilarna :D
Länk inredningen fångad på bild.. ser ju riktigt snygg ut men varför ska deet vara plast runt växelspaken och inte panel/list som på vaniga f10:an om ni förstår vad jag menar.. nu vill man se den kalra bilen :D
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Lite nya spion-bilder.
Länk
Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Länk
nu känns det nära :P
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Länk
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Turboladdad V8 i en M5. Fy! Och till råga på allt har Audi sin S5 (kanske ej M% evkivalent iofs) med en sug-V8 som ger sin maxeffekt vid 7000varv! Vad är detta?
Jag brukade förr sitta och håna och skratta rått åt Audis understyrda turbokrafs och tyckte det var fint med både deras nya 4WD med bakhjulsdriven karaktär och deras nya fina sugmotorer.

Vad är det som händer?
Vem bryr sig om effekten förresten?

ma
7.450
marin849
Efter att ha kollat igenom de Youtubeklipp som finns så kan jag ju konstatera att den verkar låta lika dödstråkigt som X5 M och X6 M med de där skovelhjulen som hackar sönder på insugs och avgasljudet.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
marin849;
Nu kanske man inte ska dra några större slutsatser vad gäller M5an innan test, kommer säkert gå utav h-e. Provkörde X6m för ett par veckor sedan och den gav ingen gåshud ljudmässigt.
Jag har både ägt en S5a och lånat nya RS5an och kan konstatera att Audi har lyckats bygga några fantastiska motorer, inte minst den nya motorn som sitter i nya s4an och den nya raka 5an som sitter i ttrs.

//Stefan

Mina bilar:Länk
ma
7.450
marin849
Den är säkert utmärkt såsom en M5 bör vara och visst kommer den gå bra. Men insugs- och avgasljudet är ju en av de mest kritiska egenskaperna.

Känns som att nu är Audi där BMW var för många år sedan, motorfilosofimässigt (men Audi har ju såklart också senaste tekniken med direktinsprut osv). Och BMW är inne på nån slags modern version av äckel. :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Mina tidigare m3or gav det ljud man kunde dö för.
Håller med att Audi har lyckats tillverka intressanta motorer på senare år.
Du måste bara provköra RS5an vid tillfälle, ett ljud och gasrespons i världsklass.

//Stefan

de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Yepp, det går utför.

Jag jobbar på att köpa Porsche, nya BMW M-bilar känns inte lika intressant längre.
ma
7.450
marin849
Brukar ibland använda det här klippet som bakgrundsmusik på jobbet ( i bra hörlurar).
Länk

Har laddat ner det o lagt i spellistan i Winamp tillsammans med mer "vanlig musik".
Vid 3:25 händer något som gör att all annan verksamhet stannar upp en stund.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag har lyssnat. Vad kan man mer begära:)

//Stefan

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag ska byta ut 1an mot en M3 e46 till sommaren så dottern får något roligt att åka i. Och jag med:)

//Stefan

stefanl: låter som om du har finfina planer för sommaren :D
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Illa trevligt klipp, blir svårt sugen på att ta ut m3:an ur garaget och dra en sväng. Synd bara att det är något konstigt vitt pulver på överallt som förstör nöjet!

StefanL: På tal om barn och bmw m3.. tog ett klipp på min lille son i somras. Vet inte hur gammal din dotter är men min 2-åring gillar iaf bilen! :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.