AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
89.131

Nya BMW M5 - 586 hk och 720 Nm

Sida 13 av 14
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag tror att vi är rätt överens ändå, då!

Svaren på din sista fråga är, enligt mig:

1. För att M550xd är "värst" i sin klass => De som har råd, vill ha det värsta. Och MÅNGA har råd nuförtiden, kolla bara på antalet miljardärer vi har i landet..

2. Det är drömmen för PK-direktören; han kan vara värst vid rödljusen, kaffemaskinen utanför styrelserummet och på garageuppfarten, men pga att diesel är The Shit nu = utan att få miljöbov-stämpeln (konstigt nog, med tanke på de utsläpp en dylik dieselbil har...)

Men visst, jag vet att många av de där blir bara snålare ju rikare de blir - det finns ju en anledning till varför de blev förmögna i första taget ;)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är inte så lyxigt att kunna åka max 35-40 mil innan man tvingas stanna och tanka. Då känns det ju lite bättre att kunna köra 100 mil i sträck, inte för att så många gör det, men känslan är ju trevlig. På samma sätt som man inte alltid använder 750 hk, men det känns bra att ha.

Sani
Säg inte det...det är lyx att ha råd? :)

Enligt vad jag "hört" var tex GRÖNT en populär färg vid nybilsbeställning i Tyskland på 911 Turbo ett tag på 90-00-talet, varför? Jo - det är den mest ratade andrahandsfärgen => Taskigt andrahandsvärde => Nybilsköparen visar att han har råd att skita i det! Myt eller sanning? Jadu :)
Verdi
Tror inte du förstår vad vi menar Sani. :)

Även om du skiter i vad det kostar så är det besvärligt och tidsödande att stanna och tanka hela tiden.
Visa användare
3.753
Sani
Så kom det där "vi":et igen haha...sleten härskarteknik.

Nä, om du - i det jag skrivit - lyckas utläsa att jag skiter i vad det kostar att tanka, bjuder jag på din nästa tank Verdi! Trots att jag gärna inte ses tanka diesel, det förstör MIN personliga brand-image.. :)

Vad sägs om att inte nödvändigtvis känna tvånget att inte ta in det jag skriver då? Jag raljerar en hel del, ja - men det är inget, av mig påhittat, fenomen att vissa gillar att ha (eller åtminstone berätta om det) lyxproblem av det där slaget; det fungerar som en bekräftelse.
Såg idaag för första gången Senaste Bmw M5an F10 estorilblå idag på Karlaplan och den var verkligen jätte häftig :D :D

Och vem körde inte bilen än självaste Magnus Uggla iförd pilotbrillor och ett smile hehe :D :D

Det var kul!
Karl-Hilding
Satt han på en kudde..........?
Karl-Hilding: Oklart ;-)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

He He....den lille krullhårige mannen har nog snart haft 100 M bilar:-) Jag ägde för en tid sen en M3 e92 som Ugglan oxå köpt ny och i höstas fanns en vit M3 e93 till salu, även den Ugglas. Hörde ryktesvägen att han är sponsrad av bmw och då är det ju ännu lättare o byta ofta:-)

MVH Peter
Peddan - haha där se man, han är nog en riktig BMW M-fantast då :D M5'an är riktigt häftig i verkligheten! :D
Visa användare
3.753
Sani
Mm, såg en M5:a i trafik här i Gbg - maffig bil, men tycker det är bra synd att beställa en sådan juvel i tråk-solidvitt.

Närvaron hos E60 M5 var större när den kom, tycker jag! Som åskådare kände man den mekaniska perfektionen redan när den rullade i 20 km/h..
ch
129
cheffer
525i -90
Såg en idag jag med och satt i en, riktigt nice bil :) Skulle inte tacka nej det kan jag ju bara säga :)
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Jag såg också en idag - börjar väl komma ut på vägarna efter produktion och med hänsyn till vädret - fast denna såg jag i Helsingfors. Saftigt, pris börjar på 175k € (!) och denna var följd av 2 nya 650xi på 170k € (!) och nya 911S (991).

Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Såg priserna för M5 2013 på den amerikanska marknaden. Ca 91 000 USD, dvs ca 613 000 kr. Priset här är 959 000 kr, nästan 60% dyrare i Sverige...Rimligt?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Alla bilar är väl billigare i USA!?

Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Grelle, det vet jag...men är det en rimlig prisskillnad? Jag tycker inte det, men det har ju med moms och konkurrenssituation att göra. Bilarna som säljs i USA har ju dessutom betydligt bättre utrustning och garantier, av samma konkurrensskäl...
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Manhart racing har trimmat nya M5, 624-725 hk...Räcker nog till och blir över :-)

Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
När hösten kommer, så kan man lossa en M5 F10 för 800k tror jag..

Länk

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
har fått pris på 925´ redan på den, men avstod. Det finns ju inte en enda av de M5 som annonseras som försvinner från Blocket. Däremot tror jag inte du får den för 800´ redan till hösten, men kanske 850-875´ med motsvarande utrustning. Den länkade bilen har ändå ett bruttopris på klart över 1,1 mkr vill jag minnas.

/Anders
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Inte just den, men en med ca 1000-1500 mil på mätaren. :-)

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.