|
Sida 11 av 14
|
|
|---|---|
|
Det verkar inte vara så många som är påställda så att de går att prova ? Göteborg vet jag, men resten verkar bara stå i hallarna för beskådan. /Janne |
|
|
Idag kl 09:00 fick jag se en Blå på Norrtäljevägen alltså den är mycket...mycket snyggare i verkligheten .Det var mycket kö så jag dregla på den säkert en 3 min och damen i bilen undra säkert vad jag syssla med som stirra konstant utan att släppa blicken:)Den som tycker nya 5 serie M pkt är lyckad design kommer att älska M5an..Blå färgen var nästan identiskt med gamla eståril blå tyckte jag. Vill ha en nu... |
|
Lasse Karlsson |
Håller med om att nya M5.an är läcker. Har dock hört en del säga att förra M5:an var ful och att nya är så fantastiskt läcker, ändå är ju skillnaden ganaska liten, tycker dom är väldigt lika, i min smak lika snygga. Hoppas 3-4 år går fort nu! så man kanske får råd att byta upp sig från M5 E60 till M5 F10. ser redan fram emot detta, trots att jag är supernöjd med nuvarande pärlan! HA DET! modolasse |
|
Såg en i Hamburg förra veckan. Länk Länk Länk Länk |
|
|
En vit M5 F10 rullar i Gbg och syns i centrala stan, såg den senast i helgen, grym BMW CS #5139 |
|
|
Såg första M5an i trafik i Sverige idag (såg 2 i Dubai förra veckan) - den stod parkerad vid Linnégatan (Sthlm), och jag tycker den är lite för lik en vanlig med M-paket. Tycker den saknar den auran (monster) som M5 E6x har. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
NeZaN |
Såg demoexet på Bavaria Stockholm när jag var inne med bilen i måndags. Fy satan vad snygg den är i verkligheten. Inte alls i närheten av samma utseende som E60. Det jag kan tycka känns lite "fult" på bilen är kromgälarna på skärmarna, att bromsoken bak saknar M-loggan samt att slutrören är väldigt intryckta i spoilern. Man ser knappt mynningarna. Gillar mer som de sitter på bl.a. E39 M5 och E46 M3. Men annars är den så fin. Synd på prislappen bara, svårt att hamna under millen? /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Länk En av de första bilderna på AW M5 F10. Vid snöigt väder med sommardäck samt utan skyltar :) "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
| Länk ac-schnitzers version | |
|
Usch den var hemsk. |
|
NeZaN |
Agreed! AC Schnitzer gör fan de flesta modeller till det sämre. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Länk Hammond: New M5 Best Car in the World |
|
| såg klippet nyss.. jösses vilken bil :D | |
| Grym bil! Men - ytterligare - 90 kg tyngre än M5 E60 => Utvecklingen går åt fel håll?? | |
| Jo men vilka 90kg! Glöm heller inte att F10 har betydligt högre krocksäkerhet än E60, kanske inte helt oviktigt när man betänker prestanda. I slutänden drar F10 betydligt mindre bensin i kombination med helt överlägsna prestanda vilket ju är BMWs målsättning i första hand. | |
|
Jag måste ha slagit mig, men jag måste sticka ut hakan även i denna tråd. Bara jag som inte upplever de här bilarna (M5an och i synnerhet alla Mx50d), som något speciellt. Tycker det tidigare generationerna har haft något "best" liknande över sig, nu känns de trots sin prestanda som ganska mjäkiga. Just Mx50d tycker jag är en stor miss, den kommer enligt mig att aldrig klassas som en M - utan bara en snabb diesel. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Att M5an inte skulle vara "något speciellt" kanske är en lite ovanlig uppfattning. Lite i största laget kanske vissa tycker, men för övrigt är det nog ett mästerverk i de flestas ögon. Att så många som inte behöver hög markfri gång väljer att klättra upp i högbyggda fordon förbryllar mig lite mer, men visst bor man långt ute på landet med oplogade vägar finns det ju rationella skäl. I så fall erbjuder ju BMWs "X-modeller" marknadsledande väghållning, prestanda och förbrukning. Ett visst mystiskt "SUV-missbruk" återstår dock att förklara. Samma personer kan ibland vara villiga att betala ordentligt för 1cm sänkta M-chassien, men samtidigt gilla att klättra upp i lastbilshöjd för att sätta sig vid ratten - märkligt. Att tråkigförklara BMWs M-produkter blir dock kanske lite svårförklarligt. |
|
|
oj Andreas, anser du verkligen nya M5-an "mjäkig"? Du torde nog vara lite ensam om den uppfattningen tror jag. Hoppas du inte slog dig hårt :-) /Anders |
|
|
Mistafrizz Har du kört nya M5 i skapligt väglag dvs ej för kall vägbana? Jag har bara suttit i en Veyron och aldrig kört den, men det krävs väl en rejäl omgång i en sådan för att uppleva M5 som mjäkig. När du kör bilar som du inte upplever som mjäkiga har jag en stilla förhoppning att så sker på bana! |
|
Verdi |
Själv skulle jag nog köpa en 1M och en 535d istället för en M5. Om jag nu ställdes inför ett sådan beslut. :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.