|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Chris87: Varför är då BMW själva tveksamma till att de passar? Styling 193 hjulen är väl dessutom beställda till just en ix. |
|
Kollar man i ETK:n passar alla E90 fälgar på X-drive modellerna. Sen har alla fälgar samma inpressning oavsett X-drive eller ej. Varför några BMW åf inte är säkra kan jag ej svara på, men det är väl inte ovanligt att de inte har så stor koll på saker som man hade önskat. Oavsett om man beställer en X-drive eller vanlig får man exakt samma Styling 193 med samma art. nr. |
|
| Det finns endast ett art. nr. per fälg, bortsett från de modeller där bak fälgen är bredare. Där finns det två art. nr, ett för fram och ett för bak. | |
Roffa1 |
Det låter märkligt att alla E90 fälgar passar till ix, när jag tidigare tänkte köpa Performancefälgarna, så fick jag beskedet att dessa ej passar till ix modellerna. Samma sak med styling 230 (dock i 19") Vet ej vem man ska tro mest på BMW eller Chris87;-) |
|
Har du kollat i ETK:n? Enligt den passar Styling 313 Performance fälgar till din bil. Roffa, här har du alla fälgar som passar på din 330xi. Länk Utgick i från det datum då din bil är tillverkad vilket inte var alltför svårt att plocka fram =) |
|
| Roffa, här har du ytterligare en Länk | |
| Tack chris87 för all hjälp, Jag är överens med köparen och dom skickas nästa vecka, nu vill man ju att det ska bli vår fort :) | |
Roffa1 |
Nille: Hoppas du ej råkat ut för samma säljare som jag gjorde. Han annonserade ut 18" M-fälgar styling 193. De var från en 335:a 2007. (tillverkad 2006 med gamla sortens RFT) Efter en kvarts frågande, så kom det slutligen fram att den högra framfälgen var avhyvlad på fälgkanten. Men han tyckte själv att detta ej störde;-) Han var dock villig att sänka priset till 9000:- Vill minnas att han annonserade både på blocket samt här hos Powerbörsen. |
| Tack för rådet Roffa, Jag tror inte det är samma, Denna killen hade en 335 coupé -08 och begärde en del mer än 9tusen, känns seriöst | |
Roffa1 |
Nille: Från början begärde han mer än 9000:- vill minnas priset låg mellan 14-15000:- Killen bodde i Borås. Annonsbilden bestod av en bild på ett ensamt M-hjul. (närbild) |
|
Då är det inte samma som tur är, detta var en kille vid stockholms trakten. Fick 4 bilder och man såg att det var på olika hjul. Bridgestone potenza hjul satt där på med bra mönster. Har varit ute för en annan lurendrejare en annan gång, men det styrde ja upp kan man säga :) Är inte riktigt typen som tollererar att det trixas. Jag måste säga att detta forum är riktigt bra. Man får bra hjälp med alla typer av problem. Bmw människor är ovanligt engagerade o hjälpsamma. "utseende före funktion" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.