AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.423

Alpina modellbilar

Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Tja.
Köpte innan jul en Alpina B6 i skala 1:1. Skulle även vilja ha en Alpina i en lite mindre skala, typ 1:18 eller liknande. Har kollat på nätet efter sådana men hittar f-n inte något... Någon som vet vart man kan få tag på en Alpina B6 E30 som modellbil?

Kimmo
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Har funnits som plastbyggsats i skala 1:24 från en asiatisk tillverkare. Sedan länge utgången men kan förmodligen hittas via tyska e-bay. Herpa har gjort många modeller av Alpinorna i skala 1:87, men det är mig obekant om de gjort E30:n.

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kolla på tyska eBay. Finns en del som bygger om modellbilar från en standardversion till någon specialversion, dvs byter fälgar, målar om, monterar spoilers etc etc...

___
//Ulf
au
362
audidriver
540iAT -97
Länk

bara att buda!
Jag var i Hong Kong för 1 år sedan och gick en förmiddag och strosade lite när jag kom förbi ett hus med massor av små butiker i bottenvåningen med byggsatser, modeller, bilbanor m.m. m.m.
Hittade till min stora förtjusning flertalet Alpinamodeller som idag står prydligt uppställda på kontoret. Bl.a. en silver B6S E30 i skala 1:18.
blev totalt 8 alpinor i olika storlekar så min shoppingkvot fylldes direkt.
Dock inga som är tillsalu..

München
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Ska kolla de föreslagna länkarna. Har hittat en sida där en Alpina B6S fanns med. Har dock inte sett någon Alpina B6 som jag letar efter.

Kimmo
Herpa hade 1:87 modeller av B10 BiTurbo, B11 3,5 osv men de var väldigt små.
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

1:87 är väl så litet. Bra att du tipsar iaf.

Kimmo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.