|
|
|
|---|---|
|
Tja. Köpte innan jul en Alpina B6 i skala 1:1. Skulle även vilja ha en Alpina i en lite mindre skala, typ 1:18 eller liknande. Har kollat på nätet efter sådana men hittar f-n inte något... Någon som vet vart man kan få tag på en Alpina B6 E30 som modellbil? Kimmo | |
|
Har funnits som plastbyggsats i skala 1:24 från en asiatisk tillverkare. Sedan länge utgången men kan förmodligen hittas via tyska e-bay. Herpa har gjort många modeller av Alpinorna i skala 1:87, men det är mig obekant om de gjort E30:n. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Kolla på tyska eBay. Finns en del som bygger om modellbilar från en standardversion till någon specialversion, dvs byter fälgar, målar om, monterar spoilers etc etc... ___ //Ulf |
|
|
Länk bara att buda! |
|
|
Jag var i Hong Kong för 1 år sedan och gick en förmiddag och strosade lite när jag kom förbi ett hus med massor av små butiker i bottenvåningen med byggsatser, modeller, bilbanor m.m. m.m. Hittade till min stora förtjusning flertalet Alpinamodeller som idag står prydligt uppställda på kontoret. Bl.a. en silver B6S E30 i skala 1:18. blev totalt 8 alpinor i olika storlekar så min shoppingkvot fylldes direkt. Dock inga som är tillsalu.. München |
|
|
Ska kolla de föreslagna länkarna. Har hittat en sida där en Alpina B6S fanns med. Har dock inte sett någon Alpina B6 som jag letar efter. Kimmo |
|
| Herpa hade 1:87 modeller av B10 BiTurbo, B11 3,5 osv men de var väldigt små. | |
|
1:87 är väl så litet. Bra att du tipsar iaf. Kimmo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.