AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.202

SMG?

Sida 2 av 2
johann.

Den jag såg på lyften hadde fått SMG 2 ras.

acey.

Den bilen jag såg hadde fått SMG 2 ras.

BMW har fått byta ett antal motorer på m3:an ,tyvär!
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Antar att det är särskilt viktigt att just M3'an körs in på rätt sätt (inga övervarningar, max 4500 varv 1a 200 milen. Fast det är nog svårt att låta bli... :)Ska dock anstränga mig för en så juste inkörning som möjligt, f-n vad trist med motorras på en sån bil!!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jo ganska viktigt tydligen att den får köras på så olika varv så möjligt och att den inte får segdra för mycket. Dessa råd fick syrran när dom hämtade ut sin.

Jo m3orna har haft endel motorras får hoppas att de får till det snart.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Det är max 5500 varv de första 200 milen och inga fullgasaccelerationer. Minst lika vikigt är att oljetempen kommer upp i minst 75 grader innan man börjar pressa, detta gäller under såväl inkörningen som efter denna.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Stämmer som du skriver johann, 5500 varv står det i manualen jag fick i förväg. Låter dock lite oroväckande att BMW i nästnästa stycke skriver:

"Vid eventuellt byte av motor eller bakaxelväxel gäller inkörningsreglerna även för de utbytta komponenterna."

Hm, inte sånt man vill läsa om en ny bil! Byta motor/bakaxelväxel....*urk*
Skrev tidigare om att Car&Driver hade kommenterat LC. De skriver att OBC loggar antalet gånger som LC har använts och att den bara skall tillåta 30 under livstiden för kopplingen. Dessutom är det 1 Launch i timmen som gäller.

Detta står i Julinumret på sid 148.
Dessutom finns bara LC i Europa och inte i de amerikanska varianterna av M3:an.
Här hittar ni lite mer intressant SMG II info. /RS2

Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.