AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
630

VDO blinkar i min E30 -85, felet?

maniac_84
Har ett problem med att en lampa inne i bilen (VDO) blinkar och under den står det CHEK.
Är inte särskilt hemma på elen och saknar instruktionsbok till denna bil kan även tillägga att motorn rusar (1900-3000rpm) vid tomgång.
Kan detta vara sammankopplat, VDO o tomgången, Tacksam för snabba o hjälpsamma svar.

Stoffe

Drifting is not a crime, it´s a way of life
maniac_84
rättare sagt, lampan chek blinkar under ett VDO märke på instrumentpanelen

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Check blinkar till dess att du har tryckt på bromsen eller tryckt på checkknappen på dosan fram i taket.

Är något fel som check-kontrollen kollar så blinkar det också och en lysdiod markerar vad det är på den dosan i taket.

///BMW - Was sonst!
maniac_84
ahaa, okej tack, ska gå ner o testa detta direkt

maniac_84
testade och lampan WASHWASHER(stavning osäker) lyser ännu, INTE en aning om vad det betyder och varvtals problemet återstår =(

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Du behöver spolarvätska!
(Alt. ny givare för nivån i spolarvätsketanken)

Mvh
Patrik

___
B M W
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
..o ang. tomgången så tror jag du bör kolla över gummibälgen till insuget.
Den spricker ofta och tjuvluft kommer in. Om jag inte minns fel (var längesen jag hade M20B20) så sitter en "tomgångsmotor" där också som kan kärva och ge dessa symptom.

Mvh
Patrik

___
B M W
maniac_84
ingen tomgångsmotor på denna motorn, har sprayat med startgas på ALLA slangar o packningar o insugningsröret me, inget ändras, börjar starkt misstänka bränslepumpen eller styrboxen =(

maniac_84
vet ej om detta kan vara relaterat men när motorn är igång och jag tar bort kontakten till LMM så dör bilen direkt, vet att volvo har det så iaf att man kan ta bort kontakten o då ska den gå i så kallat "linka-hem-läge"
Kan detta vara nått liknande????

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.