AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
977

Elektrisk förarstol slutade fungera

Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Som rubriken lyder. Min förarstol slutade idag att fungera korrekt gällande att med hjälp av de elektriska funktionerna ställa om alla sittställning. Dvs. både längd/höjd. Det fungerar på passagerarsidan, precis som det ska göra.

Hade inte använt bilen, en BMW 330 coupe -02, på ca 10 dagar, kanske lite mer. Och som ni känner till så har det under dessa dagar varit extremt kallt, uppåt -30 grader. Hursomhelst så hade inte fönstrena fryst fast, som de har tendens till att göra då jag inte har garage uppenbarligen, och det var inte isigt heller för den delen. Men låsmekanismen i förardörren har tendens att frysa vid minusgrader, förmodligen pga. kondens i låset. Så jag var tvungen att öppna genom att använda handtaget på insidan, via åtkomst från passagerarplatsen. Då kom jag in i bilen och kunde ställa om den med längdjusteringen och sedan vid nästa start av bilen kort därpå så fungerade den inte överhuvudtaget.

Kan detta bero på att bilen stått ett tag i kylan, batteriet dragits ur och detta i sin tur framkallat någon slags överbelastning och möjligen någon säkring gått? För det fungerar som sagt på passagerarstolen.

Vad kan detta bero på? Måste jag lämna in bilen på verkstaden och betala skjortan?

Tacksam för all hjälp!
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Ingen som vet? Sjyrra då, orkar inte åka ner till BMW och se ut som ett fån hela tiden! :)
maniac_84
kolla först o främst säkringarna sen kan du titta under stolen, där bör sitta en kontakt som du kan dela på o spraya elektronik spay i o sedan koppla ihopa det igen, funkar det inte då heller så blir det nog tyvär verkstaden

Drifting is not a crime, it´s a way of life
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Tack för tipset men har redan kollat det. Tror ni att det är någonting med motorn till stolen? Stolen är tvärdöd och polarn lånade den, han är lika lång som Michael Jordan, så det har skapat uppenbara problem för mig.

Några nya tips?
maniac_84
ta loss kontakter till stolen o se efter ifall det kommer satröm dit?
gör det inte det får du börja leta säkringar, men kommer det däremot ström till kontakten så kan det nog vara motorn

Drifting is not a crime, it´s a way of life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.