AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
956

Ska titta på 523 touring e39 behöver råd

Hejsan! Ska åka och titta på en 523 touring imorgon och undrar lite vad den egentligen kan vara värd(om jag ska pruta) och om det är något utöver det som står i beg-guiden som jag ska kolla.
Tycker den ser låg ut i baken på bilden men det kanske beror på att det är däck i bagaget?
Ringde och pratade med försäljaren tidigare idag för att fråga om det är drag och motor + kupévärmare vilket det inte var. Ska jag pruta på priset eller ska jag kanske säga att jag vill ha det monterat?

Här är en länk till bilen.
Länk

Hoppas jag kan få lite hjälp så kanske jag kan bli lycklig Bmw ägare igen.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Du kan ju kolla bilpriser.se o slå in bilens uppgifter för att få en fingervisning om bilens värde.

Sen om drag o värmare är något du verkligen vill ha så kan du ju pröva o pruta eller få de monterat men är nog enklare att hitta någon med det redan monterat e39 touring finns det gott om.

Sen skulle jag hellre kolla på minst 528 helst mera motor då jag tycker 523 är i klenaste laget bmw kostar inte mkt mer för man väljer större motor o i mitt tycke är 528 de alla minsta man ska ha.

Men detta är ju vad jag tycker de så klart

Skumma även igenom blocket på liknande för att få ett hum o prisbilden
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Bilen ser ut som en riktig brukskördbuske Länk
och är knappast värd några 55.000 kr, nu är ju bilpriserna i norra delen av Sverige inte jämnförbara med det sydliga pga utbudet.
Men att inte fräscha upp bilen innan man fotar den för försäljning känns helt fel, finns väl vattenslang och tättsvamp i Hoting osså.
Ingen bil jag skulle bry mig om att kika på för den pengen och miltalet, t.o.m dörrgångslisten på passagerarsidan är helslut vilket beror på i och urstigningar, förarsidan brukar se ut så där efter 10-15000 mil.
Bucklig i fronten, och lusgranska varje mm av bakluckan och glasluckan efter rost både på utsidan och insidan

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Har inte sett dom där andra bilderna! Vart en helt annan sak nu, ska kolla imorgon om dom åtgärdat fronten med dimljus osv, annars ska det prutas några tusenlappar! Hur som helst kommer jag inte köpa den till det priset som står då även jag tycker det är överpris.
Har endast 6mil dit så en titt är den värd, tror jag ska kolla på en v70 som står där också, känns inte lika roligt med en volvo men men.. är väl en bil det också.
Kanske kolla in denna också:

Länk

Vet då inte hur man gör bilaffärer på distans, eller hur han har tänkt sig men det ska väl också ordna sig.
Ser ut som min fast jag har mina dimmljus i behåll samt svart skinn med sporstolar;) Det som stämmer in är 523 och biaritz;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.