|
|
|
|---|---|
|
Hej, har haft min 523i i 2 månader. 06'a som gått 9000 mil. Vid två tillfällen har det hänt att motorn startar men går bara på 4/5 cylindrar. Första gången körde jag 400 m. Gula motorlampan varnade. Efter att bilen stått i ca 30 min gick den perfekt igen. Gula motorlampan slocknade efter cirka 8 mil. Andra gången ( i måndags ) gick den ojämnt men gula motorlampan tändes inte. Körde då cirka 6 mil (landsväg). När jag startade bilen efter jobbet gick den perfekt igen... Någon som vet eller har haft liknande bekymmer. Kanske skall säga att första gången var det inte alls kallt. | |
| Kolla stiften kanske, låter som det. | |
|
Skall kolla ! Tack för tipset. |
|
|
Hur gick det för dig? Var det stiften? |
|
|
Hej, det har inte hänt någon mer gång men skall be verkstan kolla det vid ordinarie service som bör bli någon gång i slutet på maj. Men konstigt är det..Men det kan nog vara stiften för när jag ligger på landsvägen och växlar ner för att köra om blir det ett "ryck" när jag trycker ner gasen och innan bilen accelererar.. |
|
|
Har liknande problem som du har. Jag är mer inne på att et är batteriet som spökar. Laddade mitt ett dygn då jag bara hade strax över 12 volt. Verkar tyärr inte som batteriet tar emot laddningen som det ska. Startade bilen men det verkar inte som om batteriet är helt friskt då kupe belysningen varierar oerhört i styrka vid gaspådrag. Kan det vara därför du behövde köra ett par mil för att ladda batteriet innan din bil gick bra igen? Ska serva bilen på fredag, då lär vi ju få svaret på mitt o kanske ditt problem. |
|
|
Hmmm, verkar konstigt isf..enligt säljaren, när jag köpte bilen i början av december, var batteriet nästan nytt och stått på laddning över helgen. Men det kan ju hända att han inte var helt sanningsenlig. Andra gången det hände hade jag avslutat en långresa på 85 mil på fredag kväll och sedan på lördag morgon gick inte bilen på alla cylindrarna. Men, men det blir intressant att höra vad verkstan säger. |
|
|
Är på BMW nu för att seva bilen. Det var visst tändspolen, ingen större kostnad alltså :) Tyvärr har dom ingen på lager #%&¤#/!!!! Får vara utan bil i helgen, suck!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.