|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag vet inte men är det bara jag som tycker att det är väldigt märkligt att jag både nivåreglering och högtrycksspolning men INTE xenon på halvljusen. För jag menar vad är vitsen med nivåreglering annars? Är det då lagligt i mitt fall att konvertera halvljusen till xenon? eftersom jag uppfyller båda kraven för det. Har en 116i från maj -07 om det är till någon hjälp, | |
|
Vad menar du med nivåreglering? Det är speciell till de med Xenon! Det sitter en givare på varje axel till dom med xenon och om jag är rätt informerad så är det inte lagligt med eftermarknads kitt ändå utan man måste byta strålkastarna åxo. Du har väll nivåreglering i bakfjädringen som håller bilen plan eller en knapp (reostat) på instrumentbrädan och då är det inte lagligt att sätta dit xenon lampor. Vänligen- Stefan |
|
|
Kanske klumpigt förklarat med "nivåreglering" men varje gång jag startar bilen så far min ljusbild från strålkastarna upp och ner lite granna för att sedan "stå still". Precis som att dom ställer in sig. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jo men du har inte automatisk ljusviddsreglering för det, är bara monterat på bilar med fabriksmonterat xenon alternativt original eftermonteringssats, nu vet inte jag på rak arm hur det ser ut på en 1:A men bör väl var lika som förövriga modeller. Det du ser är en vanlig" ljuskontroll" så att inställningen fungerar, du kanske har en ratt att ställa nivån med inne bilen, och det får man inte heller ha om man har xenonljus. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Aha, men då har du rätt hasso det är nog mest troligt bara en "ljuskontroll" och inte en ljusviddsreglering. För om jag inte kommer ihåg fel nu så har jag nämligen ratten där du pratar om inne i bilen. Då var den saken löst i allafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.