|
|
|
|---|---|
| Vill ha lite mer drag i min 525 -89. Har nu ett open airfilter. Vill ha nåt som inte kostar skjortan och som man fixar själv.Är det chip+avgas som gäller till att börja med? Gör det nån större skillnad och vad ska man ge sig på sedan? | |
|
All trimning kostar mer än vad man hade tänk sig från början, och om man ska se det ur ett ekonomiskt alternativ så är det bättre att byta till en motorstarkare bil i samma serie. Visst är chip och avgas en början men det ger inte en massa hästar, bilen blir lite piggare.Men visst det är i helt rätt rikning.Ett avgas till din 525 ligger på 4000-7000 spänn och ett chip på en 2500:- Föresten kolla upp avgassystemet du köper, bara för attt det är ett så kallat sportsystem och dönar, så inebör det inte att man får ut mycket mer effekt av det. |
|
| Nu är det så att jag är väldigt nöjd med bilen jag har och vill inte byta. Kan man byta motor till en större utan att det blir strul med typ besiktning och sånt. | |
|
Om du ska byta motor så sattsa då på en 24ventilare antingen 2,5 eller 2,8 liters snurran.Normal pris på en 24ventilare av en skrot ligger på 15000...men om du letar på så kan du säkert hitta en för några tusen billigare.Räkna sen med ett par tusingar på att få i snurran(delar du får byta) Såg att cm-import i dk gör denna operation på e30 för knappt 20000 dkr. Ett annat alternativ är köpa en smälld m-5, alpina eller hartge i tyskland eller här hemma för en förhoppningsvis billig peng och annvänd den som donater bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.