AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
847

Vad kan detta vara ? + video!

Sl
4
Slajf_
Bmw E46, 320i -2002
Hejsan!
Detta oljudet/problemet uppsår alltid när bilen är varm och oljudet har funnits sen 1 år tillbaka (se video länre ner).

Jag har öppnat plastkåpan som finns under ratten för att ev. smörja något men det ser ut som att oljudet kommer ur växellådan/kopplingen.
När bilen har varit på service påpekade jag detta, och därefter fick jag besked om att teknikerna hade smörjt "nått" (kommer ej ihåg det) och att oljudet skulle försvinna. Men det har den INTE!

Nu undrar jag om det finns någon annan som har haft samma oljudet och löst den på något sätt ?

VIDEO ---- > Länk
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hade exakt samma ljud i min e36:a. men de satt någonstans vid torpedväggen. smörjde både från insidan och utsidan, gnekade de några gånger till sen har de vare tyst.

BMW ownz
Det kan vara plastkulan på "pinnen" från slavcylindern som måste smörjas.
Lossa hela slavcylindern från lådan och smörj kulan på pinnen med fett.

En ankel operation som tar 10 minuter....
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jasså jag som trodde att det var ditt knä som var slut:-)
Skulle också ge mig på att smörja över allt där man ser att det rör sig

Ha deT
Sl
4
Slajf_
Bmw E46, 320i -2002
Okaj får faktiskt tips som är värda att kolla efter...

Man jag skulle faktiskt uppskatta väldigt mycket om ni kunde med hjälp av Länk visa mig på bilden VAR EXAKT det ska smörjas.

Jag vill verkligen bli av med OLJUDET!

Tackar i förhand!
Pinnen på 18:
Länk

Samt 6:
Länk

Mest troligt är pinnen då den har störst rörelse, denna går att smörja genom att demontera slavcylindern, nr 18.

Mindre troligt är att det är 6 på länk 2, det är dessutom "lite" jobbigare då denna troligtvis kräver demontering av lådan....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.