|
|
|
|---|---|
| hej, jag ska ha nu nya sommer däck på min bil men jag undrar vilka som är bästa och billiga och var man kan köpa? | |
| Dackonline.se har de flesta märken, allt från billiga till lite dyrare. | |
| Köper du däck från antingen Continental, Michelin, Goodyear eller Bridgestone så får du bra däck. | |
|
Bästa och billiga? Lite svår kombination.. DoL är inte alltid speciellt billiga, kolla med gummihandlarna omkring dig |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dessa är bra och billiga. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| hasso, jag tror du råkat välja fel däckdimension. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Chris87:vad är mera fel än rätt :) Ingen dimension uppgiven så jag tog en i mängden. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Länk | |
| Nordendack.se | |
|
Beror på vilka dimensioner du skall ha.. med 16" så kör jag Michellin Energy som skall spara lite soppa också och jag är nöjd med dem. Bra i alla väder, tysta och rullar lätt. De är även väldigt bekväma att åka på även om de kanske är lite mjuka för riktig sportkörning. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Amullo. Menar du energy saver? Eller de äldre energy? Saver däcken anses av många låta lite illa ibland, dessutom.. inte alltför imponerande våtgrepp, de äldre E3A och E3B var bättre i det fallet |
|
|
Jag har vanliga Energy tror jag.. Köpte dem för 2 år sen om jag minns rätt. Grymt nöjd med däcket även om det är lite för mjukt för riktigt sportig körning. Med 16" på en e46:a så förstår du att jag prioriterar lite annorlunda jämfört med de som åker med 19" :) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Det gör jag med, absolut | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.