AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.821

E60 Hmmm...här ligger en dragkrok begravd

Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Jag har frågat om detta tidigare men jag har lite ny information. Köpte en 525-04 för en vecka sedan och undrar lite om utrustningen. Var idag hos verkstaden som servat bilen och kollade serviceboken och servicekvittona. Det ser bra ut och jag fick en utrustningslista också. Då kommer frågan: Bilen har avtagbar krok från fabrik. Om jag kollar på BMW:s konfigurator på nya E60 och kryssar i avtagbar krok lägger programmet till sportchassie också. Jag tyckte bilen såg sänkt ut när jag provade och köpte den men bilfirman hade bara koll på comfortpaket, ingenting om sportchassie. Idag visade det sig att den har detta tillval (kod 226). Fanns detta samband 04 också eller är det en tillfällighet? Detta är av ren nyfikenhet då jag ju redan köpt bilen. Och är jävligt nöjd! Körde Blekinge-Malmö t o r idag och önskade det var dubbelt så långt!

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Sportchassie fanns som tillval -04 också. Eller läser jag din fråga slarvigt? S226A hette det iaf.
Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Ja tillvalet fanns ju men jag undrade över sambandet. Är det alltid sportcassie med avtagbart drag? Och vad är skillnaden mellan sportchassie och M-sportchassie? Båda finns som tillval verkar det som.

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Kan inte tänka mig att alla med avtagbart dra har säkning också? Låter skumt. Jag läste iaf din fråga fel. :)
Be
52
BengtPeter
BMW 520d Touring 2010
Om man refererar till BMWs produktkatalog kan följande svar utläsas.

Om du har en bil med M Sportpkt kan du montera drag med avtagbar kula men du kan INTE använda det elektriskt in -och utfällbara draget (för övrigt ett elegant och avundsframkallande litet skådespel)
Njuren
BengtPeter: Då har du inte sett det eleganta lilla skådespel toaletterna längs Autobahn utför, det kalla jag avundsframkallande :D
Be
52
BengtPeter
BMW 520d Touring 2010
Njuren!

Berätta mera (nyfiken) !
Antar att njuren menar detta: sjukt vad man kan hitta på youtube.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.