|
|
|
|---|---|
|
Planerar att ha ett par CSL splitters monterade på M3:an innan det är dags för premiärturen framåt våren. Typ som dessa...Länk Någon som har erfarenhet och tips på vart man hittar splitters som har näst intill 100% passform? Köpa från E-bay känns grymt osäkert eftersom jag är så noga med passformen. Funderar oxå om man kanske ska lacka dem Carbonsvarta lika bilen eftersom det i övrigt inte finns några kolfiberdetaljer på bilen? Åsikter? Har sett bilder på "skräckexemplar" där splittern inte passar i anslutningen mot fronten. Se nedan... Länk Länk Länk Mvh Jimmy | |
| Passar BMW original CSL splitters på en vanlig M3 front? Om dom gör det vad ligger dom på i pris då ca?? | |
| lite offtopic men har du bilder på bilen?? vad är det som är individual med den?? | |
|
Omegamannen: Kan inte tänka mig att Original CSL-splitters passar på M3 fronten. Har nämligen för mig att CSL-fronten har inbyggda splitters och att den inte har exakt samma utformning "bakom" splittersen som M3-fronten. bmw_jerry: Det är färgen på inredningen och det utökade skinnet i instrumentpanel, mittkonsol mm. som är Individual... Länk Mvh Jimmy |
|
|
Jimmy: Eftermarknadssplitters sitter som p*ss! Sätts dit med dubbelhäftande tejp (hade sådana 1 dag sen såldes dem) körp hellre en CSL-front isåfall med "infällda" splitters. |
|
|
Phoenix M3: Tack för tipset. Men jag har svårt att tro att alla eftermarknadssplitters sitter illa. Det beror nog helt på vilka du köper och det är det jag nu vill ha koll på. Vet att flera av dem som jag har kollat på skruvas underifrån. Vissa av dessa har oxå en dubbelhäftande tejpremsa i överkant för att anslutningen uppåt ska bli bra. Var köpte du dina? Så vet jag vart jag inte ska köpa ;) Har du bilder på hur det såg ut? OFFTOPIC: Phoenix: Hur går det med M3-sökandet? Hittat något intressant objekt? |
|
| Grymt fin M3:a du har @Jimmybox | |
|
Jimmy: Oavsett namn på företaget / säljaren på ebay så är det EXAKT samma grejor! 3 stora bultar undertill och tejp, sitter totalt värdelöst. Du har TVEKLÖST finaste M3an i Sverige, snälla låt den vara :) Jadu ang M3-letandet, det är inte lätt alltså. Jag har fått några intressanter men ingen kärra i garaget ännu :) |
|
|
BMW528M: Tack Phoenix: Tack, det är kanske som du säger men jag tror nog ändå att någon har lyckats att göra en vettig avgjutning som sitter som den ska. Tycker att M3:ans front är för mesig nertill men att två splitters tillförs det där lilla sista tycker jag. Kan vara en "sjukdom" jag har från min fd. 330Ci ACS som ju hade ACS-splitters. Den fronten var grym tyckte jag...Länk Men lugn Phoenix, min M3:a kommer att bevaras i princip original i övrigt :). Lycka till med ditt köp. Jag vill inte ha en hel frontläpp då jag tycker att det för fronten att se än mindre aggressiv ut. Mvh Jimmy |
|
|
Go OEM CSL Front Bumper ist för splitters. Din bil ser jätte fin ut, Keep it that way. Eller sätt på OEM CSL Front om du vill ha en aggressivare front med splitters ? |
|
|
Alt. till splitters Länk |
|
|
Såg nu att Vorsteiner sålde CSL-splitters till M3-fronten... Länk Känns ju som att det borde vara de bästa man kan hitta när det gäller kvalité och passform. Någon som har koll på en återförsäljare i Sverige? Maxey: Vill inte ha på en CSL-front på min "vanliga" M3:an. Det ska endast de äkta CSL:erna ha anser jag. Sen är det ju en väldigt dyr historia oxå om man skulle köpa och lacka en OEM CSL-front så går det nog loss på ca 30-35' + att du enl. sägnen även måste ha en CSL för att kunna beställa original CSL-delar. Rka: Det var precis en sådan läpp jag menade när jag skrev "Jag vill inte ha en hel frontläpp då jag tycker att det för fronten att se än mindre aggressiv ut." ;) Mvh Jimmy |
|
|
Jimmy: Det spelar ingen roll vilka du beställer från, samma dåliga passform. En CSL-front kan du beställa utan att ha en CSL, dock skulle jag köpt en kopia från usa, kostar ca 6000:- Vorsteiner säljer CSL-fronter de med. |
|
| Någon som vet vart man kan beställa Vorsteiner splittersarna? | |
|
Jimmyboy: Sorry! Uppdatera gärna tråden om du hittar vettiga splitters. |
|
|
Någon som har erfarenhet av det här företaget Länk ? Dom säljer Vörstiner splittersarna men står inte vad dom kostar men har mailat om pris. |
|
| Har man en m3 05 ska man inte hålla på o montera en massa plastbitar! tycker du ska ha orginalprylar.. | |
|
Polaren har en csl. Och du kan inte köpa orginal csl delar på bmw firma utan att kunna intyga att du äger en csl. I alla fall inte på auto 7h i borås. Antar det är samma sak överallt. Dom sa i alla fall det till honom när han köpte ny kolfiber splitters till sin. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.