|
|
|
|---|---|
Phille |
Långkörare 24k mil Går fint full service bok inporterad 95´ Sänkt.Svart Diamant mettalic. AC Ny påfylld. Sätena ser fina ut ej alltför slitna,dammaskerna till växelspak och handbroms utbytta nyigen, Bilen har gått på gotland sen den inporterades så inge rost. Sport filter K/N Med Avskärmnings vägg, SuperSprint Sportavgas system. Snart Chip Från qvarnis. GreenStuff Bromsbelägg, 17" Borbet små skador, Eagle f1 215 fram 225 bak gått en sesong gott skick med mycket gummi.. Tillbehör: 18" AEZ Ares Splitt fälgar 8,5" bredd värde 20+ *obs* utan däck. Clarion Med blackbox. DLS slutsteg och DLS ultimate pro högtalare. 2st 12" Kicker Solobaric basar 2 st 1farads kondingar Stereo värde Ca 25-30k, nytt Tudor Ultima batteri. Ögonlock takvinge, Saker som tillkommer M3 fram/bak spoilers, begangnade, inte lackade i mettalic svart ännu. Mp3 spelare för bilen 10gb hdd med fjärr/kontrollpanel, Nobody is Perfect Im nobody... :) |
|
För rätt köpare kanske all utrustning är värt en del annars gissar jag på mellan 45-55' utan att ha sett bilen, obs. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Ohnej, du borde få mkt mer än 45-55'. Hitta en köpare som är intresserad av stereo osv så kan du säkert få ca 70-75' förutsatt att allt är ok, service osv. //Daniel |
|
|
Håller med dannemann du borde absolut få med än 45-55 om du hittar en köpare som vill ha en stylad bil. Runt 70 vore okej. |
|
|
Ligger visserligen ett annat inlägg om detta men undrar ändå. Vem betalar 70' för en 325:a som gått 24' mil? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
Phille |
men bara tillbehören är värda 50k.. så lite mer än 45-55 skall jag ha för bilfan.. :D Stereon är hög klassiga saker som är mindre än ett år gammalt. Fälgarna har jag sätt kostar 6,5k styck.. och dom är helt oanvända i kartong med kvitto.. borbet fälgarna med däck gick lös på 20k.. alla dessa saker finns kvitto på helt ärliga alltså. kommer väl ut en annons med lite biler snart. :) Nobody is Perfect Im nobody... :) |
|
Har du fälgarna i kartong ska du definitivt sälja dessa vid sidan av då risken för att din köpare vill betala extra för dessa är väldigt liten... Tror jag alltså.. Vill absolut inte nervärdera din bil på något sätt. Tro inte det. Talar bara om egen erfarenhet då jag sålt min 325:a,E36 nyligen.. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
| Anders hur mycket fick du då för din 325a? | |
|
45' fick jag. Snålt utrustad, 20' mil (dock nästan nya 17" fälg & däck) och mkt fint skick. Observera att detta var priset jag gick ut med men endast 3 st ringde på den. Tror visst att man kan få ut mera för en välutrustad och fin sådan, men mer än 70' har jag mycket svårt att tänka mig att någon ger för än 24'-milare. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Nej missade milen kan vara svårt med så många mil. Sen börjar e36orna bli väldigt svårtvärderade. |
|
|
Ja, det mesta hänger ju till skicket. Det är ju inte direkt brist på E36:or även om det fortfarande finns många som vill ha dom. Det är ju helt klart en riktig rolig bil! "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Personligen skulle jag aldrig betala mer än 60.000 för denna bil. E36 är otroligt övervärderade, jag tror att snart måste komma ett prisras på denna modell. Ett bra exempel är om man jämför med 735, den var säkert dubbelt så dyr -92, men nu så kostar dessa runt 45.000 och 325 runt 60-70.000kr. |
|
| Ja detär väl alltid så att folk övervärderar sina bil sen när den är såld så står dom ändå med ett finger i arslet.. | |
| J.L Nej en bil kan aldrig vara övervärderad eftersom det är marknaden som styr priserna. Kolla bara vad du får för bil för pengarna. Volvos motsvarighet är en 740 GL från 94. Vilken bil är bättre, roligare, snyggare? Anledningen till att 735 värderas lägre är att den inte är direkt het på markanden. Att köpa en 10 år gammal bil med v8 / v12 kan vara ganska rikabelt. Dessutom är dom dyrare i drift osv. Jag tror nog att e36 kommer hålla sig ganska bra. Särskilt eftersom det är ganska svårt att hitta fina exemplar. | |
|
Man kan inte jämföra med 7-serien och tycka att E36:an är övervärderad. Som Acey sa är det ALLTID marknaden som styr. Nypris är det ingen som bryr sig om, framförallt inte om man pratar 10 år gamla bilar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.