|
|
|
|---|---|
|
Om man köper sig en ajjjfån och kopplar in i bilens 3.5mm uttag så borde jag väl kunna streama via iphonen ut i bilens stereo från valfri webbradiokanal? Hur blir ljudkvaliten jämfört med att lyssna på vanlig FM-radio? Hur många megabyte per timma laddar telefonen hem om man streamar från vinyl107 eller rock bandit t.ex.? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson | |
|
Jag kör Spotify via mina Iphone och mitt 3,5mms uttag - det funkar riktigt bra, så jag tror inte att webbradion skall vara några problem. (har bara provat en kort stund med Rockklassiker appen, och det var också bra) Ljudet upplever jag som helt ok, man får komma ihåg att ställa upp AUX volymen bara. den brukar ligga lågt som standard. Jag vet dock inte vilken mängd som streamas. /Andreas. |
|
|
128 kbit/s (vettig kvalité) bör väl ge ca 1 Mb i minuten. Det gäller alltså att ha obegränsad surf annars blir det väldigt dyrt. Spotify och webradio funkar finfint i Nokia N95-2. Tyvärr funkar blåtandskopplingen till bilen dåligt om jag lyssnar på musik via 3,5mm. Om jag lyssnar på Spotify och det ringer så funkar inte handsfreen i bilen. När jag pratat klart måste jag starta Spotify igen. Det börjar alltså inte om där det slutade innan samtalet. Är det likadant med iPhone eller är det ett Nokia-problem? Stora bekymmer man har :) I X3an klarar inte blåtanden att streama musik. Går det göra det i nyare/senare modeller? "BMW six appeal" |
|
| På Iphone så tar spotify vid där den var när man stängde ner programmet. Jag läste på bmw.de tror jag, och där kunde man välja till streamad musik på nya 5-serien - så det borde gå i framtiden om du har en telefon som stödjer det. | |
|
Det låter ju hoppfullt med streamningen. För 10 år sedan tyckte många att mobiltelefonerna var alldeles för avancerade ("vad ska man ha alla finesserna till") men det är ju först de senaste 1-2 åren som utvecklingen tagit rejäl fart, tycker jag. Man kan nog säga att iPhone har drivit på alla tillverkare ordentligt. Youtube, Spotify, webradio, kompetent navigator mm i telefonen. Vem kunde ana det för 8-10 år sedan. Kul är det hur som helst. Men jag märker att min gamla Nokia börjar bli lite trött av alla extraprogram. Nokias extraprogram (de jag använder) är riktigt vassa men även Android lockar. Tyvärr verkar det inte finnas någon Android-lur med bra kamera ännu. Det dröjer nog flera veckor innan det kommer någon :) "BMW six appeal" |
|
|
mistafrizz: Hur ställer man upp volymen på AUX:en? Mvh Johan |
|
| Jag har Idrive och har för mig att jag kan ställa upp den via både huvudmenyn och via "set" som dyker upp när jag aktiverar Aux. Har bara gjort det en gång, men jag skall kolla imorgon igen. | |
|
mistafizz: Hittade aux volymen så nu är det löst :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.