|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har problem med min bil. När jag kör med den så går den ojämnt. jag kör bilen dagligen på motorväg, har kört den på V-power diesel (Shell) 3-4 tankar, samt användt proffesionell insprutarrengörare. men inget verkar hjälpa. Bilen är utläst och anger varken problem i automatlådan eller motorn (inkl commonrail). Så elektroniskt sett tyder inget på fel, men något mekaniskt stämmer inte. Den startar alltid, men har på senare tid börjat gå ytterst lite ojämnt även på tomgång...? Turbon utbytt av BMW 5500mil och vevhusventilationen kollad. Kan jag kolla funktionen på insprutarmunstyckena, glödstift och dieselpumpen själv, eller är det något som måste och bara kan kollas av BMW själva. Är rätt händig själv men har aldrig mekat en nyare diesel innan. När bör glödstift bytas. Intervall eller när de inte funkar så bra mer. Kan ett läckage i vakkumsystemet för bromsservon o dyl påverka hur motorn känns och går? Tacskam för svar från de som vet! Någon lathund har jag inte hittat ännu...:< Mvh marineutter | |
| Detta är inget svar på dina frågor, men säljs det V-Power diesel i Sverige? | |
|
Chris87: Nej ! /Janne |
|
| Ta och titta på höger sida av motorn och leta vacumslangar på min 05 så fick jag byta 2 meter söndertorkad slang..detta kan ge lite olika symptom | |
|
Chris87; Som qdjant redan bekräftat så bor och kör jag nere i tyskland-belgien. Visst inte att V+power diesel inte fanns i Sverige. vad är orsaken till det..? Den skitar väl ner och sotar mindre (säger de). Gto80; skall ta och kolla slangarna till vakkumsystemet. Om de var uttorkade och spruckna på din 05 kan samma gälla för min 04. Vad var orsaken till att du-BMW kollade vakkumslangarna och sedan bytte dem? Del av service eller resultat av felsökning? |
|
|
Hade bilen inlämnad för insugsbyte samtidigt påtalade jag att den var lite "hetsig" av och till och meken hade då hittat nästan 2 m vacoumslang som var totalt slut.. Du har inte hört dig för nåt med Åke i Löderup han var duktig tycker jag..lämnade ju min 530d till honom i somras efter tips från dig när jag rev slakteriet i Tomelilla.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.