|
|
|
|---|---|
|
Hej, upptäckte på min nyinköpta bil att det var lite dåligt med tryck i vindrutespolarna. Den vänstra sprutar ut lite klent och den högra kommer det inget ur. Min första tanke går till spolarpumpen, är jag på rätt spår? | |
| Kolla slangarna till spolar munstyckena dvs under "mattan" i motorhuven. Hade liknande problem på min i höstas och det berodde på att slangarna inte satt i ordentligt vilket ger dålig tryck. | |
|
Är det inte slangarna kan du prova ta en knappnål och rensa munstyckena, dom kan ha stockat igen. //Roffa |
|
| Inte ovanligt att slangarna där kavve beskriver att de sitter torkar och spricker. | |
| Kolla att slangen under "galleret på huven" inte har lossnat från det högra munstycket.Har själv haft samma fenomen då. | |
|
Kolla också så där inte blivit veck eller att de kommit i kläm vid motorhuven när man stänger den Fel är till för att lösas Ha deT |
|
|
Hej allihop, mycket riktigt så hade slangarna lossnat från anslutningen till spolarmunsteckena. Problemet nu är att strålarna sprutar rakt över hela bilen =) Brukar det inte vara en fin sprutdimma på E39orna? Farsans 520 har det iaf, modell nyare men ändå. |
|
| Du får nog ställa in själva munstyckena. Använd en nål och lirka dem rätt. | |
|
Quickie: Nej, på E39 är det ej ngn "sprutdimma" utan mer starka koncentrerade strålar. Ta en lite fin synål och ställ försiktigt in "strålarna" igen. Det gjorde jag på min i somras när jag tyckte att en stråle sprutade lite väl högt (hamnade mest på taket). Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.