|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en fälg till vinterhjul 8*18" ACE PUMA med ET20, till min 320d Touring, -10. Är det ngn som har koll på om detta kommer att bli bra? Om det inte är ok är det ju j*vligt märkligt att "seriösa" fälgleverantörer rekommenderar detta. Det finns ju mängder av liknande fälgar och fälgmått (ET20 med lite olika fälgbredd) som rekommenderas till denna bilmodell. /emil | |
|
Ja det fungerar bra och kommer se bra ut. MVH Christofer |
|
|
Här Länk har du 8x18 ET34 fram och 8,5x18 ET17 bak på min E90 -07, med 225/40-18. MVH Christofer |
|
|
Ok, va bra i så fall. Det ser ju schysst ut på din bil. Jag får ju då ET20 runt om, men du tror det blir bra fram oxå? mvh /emil |
|
| Varför 18" till vinterdäcken? 16" är bra mycket trevligare att åka på när det blir halt ute på vägarna. | |
|
Kanske, men inte lika snyggt. Allt handlar om utseende vet du. |
|
| 16" är snyggt beroende på vilka fälgar man har. Personligen tycker jag Ace Puma ser hemska ut. BMW original fälgar däremot är snyggt. | |
|
emil124: Det kommer funka fram också. Mina originalfälgar med ET34 sitter ganska långt in som synes Länk . Men jag skulle rekomendera stänkskydd fram för att undvika stenskott på sidan. MVH Christofer |
|
| Jag skulle inte sätta et20 fram. Kommer väldigt långt ut.. Knappt att det passar bak heller. Men smaken är ju som baken... | |
|
Passar 8,5" ET38 fram och 9,5" ET45 bak på en e90 touring? Om inte, går det att lösa med spacers och isf av vilken tjocklek? Mvh Andreas |
|
|
beemratouring: Passar nog bra, om du nu vill ha så breda.. Vet inte om du behöver spacers bak? Men prova utan först.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.