|
|
|
|---|---|
|
Knappen för varningsblinkersen (e36, -1991) har slutat lysa. Kunde inte ta i sär denna för glödlampsbyte. Verkar som jag måste köpa en helt ny knapp. Stämmer detta? Mvh Henrik. | |
|
Om jag inte minns fel så sitter det en lampa i knappen som man kan skruva bort från undersidan med rak skruvmejsel eller 50 öre, du måste alltså demontera knappen, tror det bara var att bända upp den lite försiktigt. Akta så du inte spräcker den bara. Plast är sprött. Bend lite åt gången vänster/höger eller upp/ner så ska den nog komma. Demontera annars växelspaksdamasken genom att peta på ena sidan och bänd den upp, pröva därefter att få in ett finger under och tryck ut knappen underifrån istället. Min har också slocknat, har inte brytt mig om den så mycket, men säg gärna till om du löser det samt vilken lampa du har köpt. =) MVH / Martie |
|
|
Stämmer som du säger, att det går att demontera knappen för åtkomst till glödlampan. Däremot sitter glödlampan fast via metalltrådar (plus/minus) på ett ett kretskort. Alltså inte tänkt att man ska byta denna glödlampa, men det är fullt möjligt om du vill (löda). Vill minnas att en oanvänd knapp fanns på PowerBörsen för några veckor sedan om du är intresserad. Mvh Henrik. |
|
|
Aha, nej det spelar ingen roll för mig, jag föredrar nog den släckt, mindre saker som stör ögonen. =) Men du löste det genom att köpa ny knapp? MVH / Martie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.