AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
814

Byte till m3 sidokjolar men går mina egna att ta bort?

hi
118
highwon
BMW 320i Coupe -94
Jag har en 320 som jag tänkte byta till tex såna sidokjolar: Länk
Men dom som sitter på min bil nu går inte hela vägen till framhjulen. har sett på blocket att vissa går hela vägen och andra inte som den här: Länk
Som ni ser så är den delad i två bitar. Jag undrar om man tar bort hela vägen när man byter eller om man byter bara den långa delen? skulle ju vara grymt snyggt att byta hela vägen.
Tack för svar!!!
to
46
tobbee28e30
323im touring-98
327,5 turbo touring-
320 touring-97
förstår inte riktigt vad du menar ?
men bilen i blocket annonsen har ju orginaltrösklar ska du sätta dit några andra tex din länk så monteras dem utanpå trösklarna.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Anledningen till att den ser delad ut på dom bilderna från blocket är att den främre biten hör ihop med framskärmen, som sedan viker in 90 grader mot chassit,
M3 trösklarna monteras utan på originaltröskeln i plåt, och ska du få dit den schysst så behövs det en borrmall och att man borrar hål.
Hålen är 11st längs med sidan av, 7st under bilen och 2st vid hjulhuset bak där skärmen viker in.

Vet detta då jag nyligen har tagit loss mina på min m3 och bytt trasiga plastnitar/klammer mot nytt, och även lagat lite ytrost, då de samlas väldigt mycket skit innan för dessa lister som skapar rost med tiden, speciellt vid infästningspunkterna, så ska man eftermontera dessa så bör man vara väldigt noga med att rostskydda borrhålen, annars har man nog bubblig lack precis ovanför dessa lister inom nått år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.