|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Varför beställer man en BMW utan modell bet? Eller Vrf betäller man en BMW med modell bet? Vad säger panelen? | |
|
Utan är oftast snyggast o renast utseende . Men det är bara min åsikt. Smaken är olika som tur är . |
|
|
Hej!! Beställer man en utan så vill man kanske vara diskret med vad man kör. Man kanske inte vill känna sig skrytsam osv. Kan också vara så att man inte vill visa att man köpt en BMW med en liten motor;) Beställer man en med beteckning så är det väl oftast för att man vill visa folk vad man kör helt enkelt. Man är väl stolt ägare:) MVH |
|
| Glömde skriva att detta är ju vad jag tror:) | |
|
Tar alltid bort modellbet, även om jag nu för en gångs skull kör snikmodellen ;). Jag behöver/vill inte skylta med vilken bil jag kör med. /C |
|
|
Tycker det ser trist ut utan beteckning! Roligare att stå för den bil man har. Vill man vara diskret ska man inte köra BMW över huvud taget... Sen tror jag att de flesta som bryr sig om skillnaden mellan t.ex. 320 och 335 klarar av att se skillnad även utan beteckning! /Erik |
|
|
Länk Mats BMW CS #5847 |
|
|
Slippy; Nu finns 116d och 116i/118i är också simplare. Snyggast utan emblem, i Tyskland är/var det dom med stora motorer som oftast beställdes utan emblem (det är kostnadsfritt) av mina 8st 540i har två haft emblem från fabrik, men dom tog senare ägare bort i Tyskland. Jag ska kolla hur vanligt det var på 540i/6 E34 någon dag, men uppskattar att i Tyskland är det 70-80% som beställdes utan, (av 540i/6 E34). För mig är det självklart att ta bort emblem oavsett motor, alternativet är att sätta ditt ett lägre, roade mig med 520i emblem i början:). I Nordamerika kan man inte/kunde man inte beställa utan emblem direkt från fabrik. Stephan |
|
|
Nu har jag ju knappt kört någon vanlig BMW alls, utan mest Alpina. På en Alpina borde det enligt min högst personliga åsikt vara mer eller mindre kriminellt att avlägsna såväl modellbeteckning som dekorstripes. Smaken är dock som bekant olika för alla, och det är väl egentligen tur ibland att det är så. |
|
|
Utan. Mest pga att jag inte vill hålla på och putsa i och runt siffrorna/bokstäverna. Ren lättja alltså. Dessutom tycker jag det är "cleant" utan. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Kör M5 utan modellbeteckning. fast det finns nog med andra detaljer som avslöjar en. | |
|
Jag beställt mina bilar utan modellbeteckning och har det finnits någon på en begagnad plockas den raskt bort och detta oavsett modell eller motorstorlek. Huvusorsaken är att det är betydligt lättare att tvätta och vaxa bilen. |
|
|
Tycker personligen det är snyggare utan emblem. i Sundsvall finns massor av exempel på folk som vill göra sken av sig att åka värre bilar än dom gör kan inte ens räkna på fingrarna alla E36 med 4 cyl motor som haft ett M emblem baktill och lite komiskt nog även sett 2st olika E46 en silverfärgad och en svart som satt dit egna emblem där det står V6 jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Dock så har 90% av alla dessa bilar tillhört nysvenskar vill inte vara fördomsfull på något sett men oftast är det faktiskt dom som vill få det att verka att dom åker bättre bilar än dom faktiskt gör. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
| ingen modell beteckning!! dels så ser det cleant ut utan, och dels som amullo säger jobbigt att hålla rent runt emblemet, och tvättar man inte noga så blir det förr eller senare rost av det! | |
|
Synd att det inte finns lite bättre modell beteckningar nu mera Tänk bara GTXLR magiska bokstäver Nä utan tycker jag också mest för att man slipper gnida runt det också samlar bara skit Ha deT |
|
| En anledning att ta bort bet på "värre" modeller kan vara om man parkerar i vissa städer, tex en del områden i Malmö, så kan vissa grupper av individer roa sig med att bända bort emblemen för att sätta på sina Opel Omega och M-B 190, och det leder till följdskador då dessa individer ej är alltför försiktiga och skillade att utföra denna operation. | |
|
Har själv ett M-märke på bilen nu, och den ska väck fort som ögat när saltet försvinner (är förseglad med den på) Skäms att ha den på... Bästa sättet att ta bort emblemet..är det fisketråd och värmepistol? |
|
|
Jag kan nog hålla med om att det blir lite mera stilrent utan men tycker det är lite tråkigt när man inte kan se vilken motor det är. På e39:orna går det ju inte ens att se någon skillnad på de olika förutom storleken på bromsarna och det är ju lite svårt att lägga märke till dom hela tiden, hehe:P Så på min 540 sitter beteckningen på =) Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
Har nu 318d på min touring. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan: Klockrent! :) Jag har planerat att montera dit 318d eller 316d emblem på min 325d också.... Svårt att bestämma mig bara för jag tycker det är så jäkla stilrent utan emblem. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| stefan: 318d? det går ju inte att luras ändån,eftersom 6orna har 2 utblås och fyran oftast en bara..folk vet väl? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.