|
|
|
|---|---|
|
köpte som sagt bil i helgen, å då är det som så att det är 1 ruta som är tonad av alla rutorna på touringen, och de är vänster bakdörr. men hur får jag bort det? drar jag i det så skiktar det sig och klister med toning sitter kvar på rutan och jag står med plasten i näven. någon som vet hur jag skall gå till väga? är de varmluft picka med spackelspade som gäller ? | |
|
Hårtork, raklbladsskrapa och kemiskt ren bensin brukar vara användbart. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tackar, då har jag lite å göra med andra ord, tur att de bara är på en dörr. |
|
|
Eller så lämnar man det till de som monterar den, betlade 500 för att de skulle ta bort filmen från mina 3 rutor på saaben jag hade innan,klart värt det med tanke på vilket jobb det är! Men LYCKA till ;) |
|
| Kom på en sak till, kolla så du inte rycker med slingan till värmen i bakrutan, lite av den anledningen som jag lämnade in mitt då de skulle tagit på sig att byta rutan om de inte fick bort filmen korrekt! | |
| de är lugnt Cod :) de är bara på vänster bakdörr förra ägaren har satt toning på rutan, inga andra rutor är tonade. | |
| Vattenånga är det bästa tycker jag. Blir inga jobbiga klister-rester. Finns billiga maskiner att köpa alt låna av någon som har kanske. | |
|
- wdac Bara att dra bort den sakta och stadigt, skulle de blir rester kvar så blanda bara lite diskmedel i en sprayflaska, spruta på, låt verka några sekunder sen ta ett bra rakblad och skrapa...de släpper hur fint som helst ;) Mvh |
|
| jag har dragit ca 5-10cm redan å den skiktar sig helt och hållet :( | |
|
okej..blir lite mera jobb då hör ja =) inte ovanligt att de blir så där..filmen bränner fast ganska bra med tiden..inte så mycket att göra då än att ta till rakbladet :) blanda till lite och spraya på lite diskmedelsvatten och nöt på bara...lycka till Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.