AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.141

Tonad ruta, hur får man bort det?

Visa användare
586
wdac
325i -05
köpte som sagt bil i helgen, å då är det som så att det är 1 ruta som är tonad av alla rutorna på touringen, och de är vänster bakdörr.

men hur får jag bort det? drar jag i det så skiktar det sig och klister med toning sitter kvar på rutan och jag står med plasten i näven.

någon som vet hur jag skall gå till väga? är de varmluft picka med spackelspade som gäller ?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Hårtork, raklbladsskrapa och kemiskt ren bensin brukar vara användbart.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
586
wdac
325i -05
tackar, då har jag lite å göra med andra ord, tur att de bara är på en dörr.
Co
103
Cod
Saab 9-3 Aero -99
Eller så lämnar man det till de som monterar den, betlade 500 för att de skulle ta bort filmen från mina 3 rutor på saaben jag hade innan,klart värt det med tanke på vilket jobb det är!

Men LYCKA till ;)
Co
103
Cod
Saab 9-3 Aero -99
Kom på en sak till, kolla så du inte rycker med slingan till värmen i bakrutan, lite av den anledningen som jag lämnade in mitt då de skulle tagit på sig att byta rutan om de inte fick bort filmen korrekt!
Visa användare
586
wdac
325i -05
de är lugnt Cod :) de är bara på vänster bakdörr förra ägaren har satt toning på rutan, inga andra rutor är tonade.
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Vattenånga är det bästa tycker jag. Blir inga jobbiga klister-rester. Finns billiga maskiner att köpa alt låna av någon som har kanske.
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
- wdac

Bara att dra bort den sakta och stadigt, skulle de blir rester kvar så blanda bara lite diskmedel i en sprayflaska, spruta på, låt verka några sekunder sen ta ett bra rakblad och skrapa...de släpper hur fint som helst ;)

Mvh
Visa användare
586
wdac
325i -05
jag har dragit ca 5-10cm redan å den skiktar sig helt och hållet :(
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
okej..blir lite mera jobb då hör ja =) inte ovanligt att de blir så där..filmen bränner fast ganska bra med tiden..inte så mycket att göra då än att ta till rakbladet :) blanda till lite och spraya på lite diskmedelsvatten och nöt på bara...lycka till

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.