|
|
|
|---|---|
|
undrar om det e nån som kör med simons på sin e46a kollade på denna Länk men undra om det låter mer än orginal?? | |
| skulle också vilja veta, såg inga priser nån som vet vad systemen kostar? | |
| ligger runt 3600 undrar även hur passformen är....... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En gång försökte jag beställa ett Simons till min 528, de skrattade åt mig på min lokala reservddelshandel, hur länge vill du vänta frågade dom mig, leveranstiderna är horriblla jag skulle få vänta minst 3 månader pga att Simons skulle inte tillverka några till E39/528 före det efter att jag ringt och talat med dom, när jag väntat en månad drygt. Fick bli Supersprint i stället som är dyrare men kvalitet är högre. Nu är det 6-7 år sedan så tillverkningsfilosofin kanske har ändrats och finns på lager. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Har simons på min,fast universaldelar som jag svetsat ihop själv så det är väl inte svar på din fråga men är ett prisvärt alternativ om man vill ha mulligare ljud för en billig peng.Tog två ovala 2" burkar (korta) som jag svetsade ihop och skarvade på två rostfria ändrör,sen blev det nåra böjar i andra änden för att få det att passa mot orginalrören.Kostade 1000 spänn och en dag i garaget.Ljudet blev helt ok,betydligt mera muller men inget överdrivet.Nackdelen blev ett ganska irriterande dovt resonansljud i kupen vid belastning (körning med släpvagn tex) men vid vanlig landsvägskörning så är det inga problem. | |
| jo en mojlighet e ju o bygga eget men bult on e skönt med | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.