|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Under helgerna har tankarna vuxit fram kring införskaffandet av en Nissan GTR. //Stefan Mina bilar:Länk | |
|
Det är bara att köpa Stefan - man lever bara en gång.. =) Några polare till mig har kört den, och det är ett vidunder. Dock så har jag hört rykten kring att de skall ha ett väldigt märkligt avtal när det gäller service. Enligt det ryktet, så skall man vid varje tillfälle servicelampan lyser (den kan lysa efter hård körning, vid ett visst antal mil - lite närsomhelst alltså) stanna bilen och ringa till Nissan - de skickar då en Falck bil och plockar upp bilen, därefter kör de den ner till Borås, servar den och kör den tillbaka till dig. Hela kalaset står Nissan för, men du kan således bli ståendes lite här och var -då du inte får köra en meter efter att lampan tänts. I ryktet ingick också att Nissan av denna anledning ej vill sälja bilen i Sverige. Men i övrigt är det en grym bil för pengarna... /Andreas. |
|
| Såg ett repotage om GT:R en. De sa om man stänger av antisladd systemet så ryker garantin. | |
|
StefanL: Du byter sannerligen bil ofta. Jag är inte ett dugg avundsjuk... ;-) Varför inte köpa en riktig bil och behålla ett tag? T.ex. en Porsche 997 GT3 RS eller t.o.m. en GT2 kanske. Länk MVH Christofer |
|
|
Det är mycket rykten som florerar kring denna bil tror inte hälften stämmer. Gå in på rejsa.nu och snacka med Perra som äger en och säkert kan reda ut begreppen. Tror han har en firma som inriktar sig på Nissans häftigare modeller. Verkar vara en fantastisk bil som på en gång går mkt fort runt en racerbana. |
|
|
GTR:en är brutal Länk |
|
|
Min drömbil.. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
kört en sådan genom jobbet och jag säger bara, har du råd så köp=) ljudet slår det mesta kan jag lova... (jag har rs6 v10, r8, 996turbo, 996,turbo, ferrari 599gtb, masserati mm mm att gemmföra med) han som äger den (fd, landslagsspelare i fotboll) säger att han är skit nöjd med bilen. gällande servicelampan så har hans lyst nu i en månad så jag tror inte att ryktet stämmer. |
|
|
Jag ahr testat. Frågor? :) Grymt kompetent men rätt smlamrig och bullrig. |
|
|
Som jag skrev, så är detta ett rykte jag har hört - vill inte på något sätt fara med osanning. /Andreas. |
|
|
Var det inte Nissan GTR som skulle smälla porsches GT3 eller GT2 på fingrarna runt ringen i våras? Nissan koncernen var tämligen kaxiga med sitt utspel,men det gick åt helvete! Äger alltid 1 BMW |
|
|
Har bara läst om duellen mellan GT2/GT3 som det skrevs om i Automobil i höstas där Porschen vann klart. Samtidigt var Nissan ruggigt effektiv i vissa av partierna, där den var åtskilliga sekunder snabbare än Porschen. Har det gjort några andra ringen tester (förutom Nissans egna) med GTR? |
|
|
Är det en bluff av Nissan att en standard GT-R spöar Porsche GT3 runt Nürburgring? Länk Länk |
|
|
GT-R har ju överladdning och 70 hk mer än GT3 och vem vet hur mycket Nissan skruvat upp effekten inför Ringen. Det är en hel del mer än flipperspel som sätter snabba tider på ringen som gör en komplett sportbil... MVH Christofer |
|
|
"Var det inte Nissan GTR som skulle smälla porsches GT3 eller GT2 på fingrarna runt ringen i våras? Nissan koncernen var tämligen kaxiga med sitt utspel,men det gick åt helvete!" 911 turbo 7:38 911 GT 7:34 Nissan 7:29 Länk Gick knappast åt helvete, snarare fick Porsche spelet och anklagade Nissan för fusk då Porsches testförare inte lyckades ta bilen (Nissan) så snabbt runt ringen. Nissan kontrade med att köra ännu fortare under kontrollerade former ;) Självaste Gunvald Larsson bytte bort sin GT3:a mot en Nissan! |
|
| Frågan är om GT-R:en är helt standard eller om dom har skruvat upp laddtrycket på turbon en aning. | |
|
Vem kontrollerade effekten i GT-R:en? Det är inte speciellt svårt att skruva upp effekten i en överladdad motor. Porsches påstående var knappast taget ur luften... MVH Christofer |
|
|
Porschen kördes inte av testförare Walter Röhrl som brukligt, utan av någon chassiingenjör. (Som säkert vet hur man kör bil ändå). I alla fall om man ska tro nedanstående artikel. GTR:en kördes däremot av nissans "chief-testförare". Länk Det är väl inte orimligt att en förare är bättre än en annan? Hahaha, kul att så många misstror Nissan för övrigt. //En nissanälskare som tror på GTR |
|
|
"Vem kontrollerade effekten i GT-R:en? Det är inte speciellt svårt att skruva upp effekten i en överladdad motor" Samma snubbe som kollar kollar Porsches laddtryck... Tvivlar starkt på att de fuskat, fundera på hur hårt det skulle slå tillbaka om det avslöjades. Och Porsche hade inte mycket konkret att komma med... För mig luktar det dåliga förlorare. Finns nu gott om GTR ute på marknaden och många kört mkt fort med dem. Men Porsche kommer tillbaka, nya GT2 med DKG-låda är knappast långsam... |
|
|
GTR:en framfördes av Toshio Suzuki (i filmen ovan), en snubbe med F1 erfarenhet. Kör med grym attack och det är säkert få av Porsches testförare som slår honom. Men det ingår i spelet att välja rätt förare och Porsche borde inte ha några problem att skaka fram en hyggligt snabb Ringen-pilot. |
|
|
BjörnB: Du menar laddtrycket på GT3:an? =) Tror knappast att det är någon grundlig kontroll av bilarna så att de inte "uppkruvade" mot original. GT-R är jäkligt snabb, inget snack om det, men som helhet har de knappast något att sätta mot Porsche, Lamborghini, Ferrari etc. Hade jag haft 8-900´ att lägga på en sportbil så hade det inte blivit en GT-R, men det är ju olika tycke och smak... =) MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.