|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat några uppdateringar som jag retar mig på, bl.a. Solskydden är nu mera i hårdplast, tidigare i samma material som innertaket. Insynskyddet har inte längre samma elektoniska funktion där man kunde trycka på nyckeln för att fälla upp. Paraplyhållaren är borttagen. Restvärmen är borttagen. Detta är några försämringar jag tycker man retar sig på. Kanske kan låta löjligt men man vänjer sig med vissa praktiska funktioner. //Stefan Mina bilar:Länk | |
Roffa1 |
Stefan: Låter som att du är GRYMT besviken på alla försämringar. Se till att klaga hos återförsäljaren, så att bristerna åtgärdas till nästkommande årsmodell. Att de t,ex har tagit bort restvärmefunktionen tror jag kommer att resultera i ett allmänt ramaskri från kundleden. |
| En sak som är bra med faceliften är att dom bytt ut matrialet på handtagen på dörrens insida och armstödsfacket mm mm pga att deras matrial inte höll och började flagna. Nu har dom ett hårdare matrial.. Vilket är positivt! | |
|
Roffa1: Tro mig jag är inte besviken över bilen som sådan, den går grymt bra inget turbolagg, låg förbrukning, skinnklädseln var perfekt denna gång. Slät och fin. Vänder man på steken kan man säkert se solskyddet som en förbättring, lättare att hålla rent. Insynsskyddet lättare att fälla, inga elmotorer som strular. Det enda som retar upp mig är restvärmefunktionen samt paraplyhållaren. Enligt eftermarknadskillarna kan man inte beställa den lilla plastbit som håller paraplyet utan man måste beställa hela insynsskyddet. Låter helt korkat enligt min mening. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
Roffa1 |
Stefan: Vad det gäller mina solskydd, så har jag stundtals svårt att få grepp om dem. det finns ingen fördjupning i innertaket som gör det lätt att fälla ned dem. Man får försöka nypa tag i en kant med risk för att skada den ömtåliga vita plysch-ytan på solskyddet. Menar du att de nya solskydden är i slät galon? (ingen textilyta alls) |
|
Roffa1: Stämmer, vanlig slät galon samma känsla som i Nivan vi hade på landet. Känns billigt. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Knapparna till elhissarna sitter för långt fram på 06-08. Det var ganska ovant i början och flera gånger kom jag åt baksäteshissarna när man skulle in i ett parkeringsgarage, men man har nu vant sig. De har flyttats bakåt något på faceliftbilarna för bättre åtkomlighet (heter det så? :-) Sen har väl luckan till det främre förvaringsfacket försvunnit på senaste modellerna om man inte väljer till rökarpaketet? Det tycker jag inte är så snyggt på de bilar jag sett. |
|
|
Enligt min försäljare på BMW så har belysningen i askkoppen tagits bort på 10:orna. |
|
|
Clubsport: Det stämmer. Känns som att man sparat in på 10:orna helt enkelt. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.