AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.192

Tappar kylarvätsla och endast värme vid gaspådrag+ glykolukt

Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
ja tappar kylarvätsa har kollat efter läckor och enda jag har kommit på är att det fuktar från hörnet av expansionskärlekt så att det droppar till slut sen är det bara värme vid gaspådrag inget vid tomgång sen har jag kännt svag lukt av glykol det är ju en läcka helt klart men tappar man värme så där och denna glykolukt ? pga av en läcka

sk
117
skaunepauen
320D GT - 14
Har du letat efter läckage inne i bilen? Kollat ifall det inte är ditt värmepaket som gått åt skogen? Kan ju fortfarande ge lite värme kanske, inte helt hundra på det. Vet du ifall din vattenpump är frisk? Kan vara läckage därifrån..

Jag har själv ÄNTLIGEN fått värme i bilen efter 2 månaders tappra försök att fixa något som en annan skulle ha ordnat åt mig. Dock så sjunker min motortemp när jag kör maxvärme och fullt blås, inte när jag sätter fläktstyrka till lägre. Bytte nyligen termostat, men så det borde inte vara det.

Men i ditt fall vet jag inte helt säkert. Har du kollat slangarna så att ingen slang har börjat läcka? Men just det där med värme endast vid gaspådrag låter som vattenpumpen, i alla fall efter läst andra personer trådar. I så fall ska du skaffa en ny med metallimpeller, sägs hålla bättre än de i plast! Happy hunting! :)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har själv liknande symtom. har kommit fram till att jag har 100tusen pyttesmå läckor i mitt system och den tar ca 1 liter på ett par hundra mil. var slarvig och fyllde inte på riktigt i tid en gång i somras som jag kom på tidigare idag. + att jag hade skruvat lite med systemet efter de utan att lufta ur de ordentligt.
så min största och starkaste gissning är att du har luft i ditt system också.

sen kan det ju läcka på mer dolda ställen som tex som skaunepauen säger.

ska lufta ur min ordentligt nästa vecka någon gång då de är lite mildare väder får se om det löser sig för mig eller inte.

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har själv liknande symtom. har kommit fram till att jag har 100tusen pyttesmå läckor i mitt system och den tar ca 1 liter på ett par hundra mil. var slarvig och fyllde inte på riktigt i tid en gång i somras som jag kom på tidigare idag. + att jag hade skruvat lite med systemet efter de utan att lufta ur de ordentligt.
så min största och starkaste gissning är att du har luft i ditt system också.

sen kan det ju läcka på mer dolda ställen som tex som skaunepauen säger.

ska lufta ur min ordentligt nästa vecka någon gång då de är lite mildare väder får se om det löser sig för mig eller inte.

BMW ownz
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
har nu sett vart det läcker ifrån kravlade mej under bilen och försökte lokalisera vartifrån det var men kom inte fram vart det läckte ifrån men tog bilder när jag låg där så ni kan säga till om ni har nå tips om vart det skulle kunna vara jäkligt ställe att läcka ifrån man ser inte vart det läcker ifrån men det sipprar ju ut nånstans mellan kärlet och kylarn jäkligt tacksam för tips

Länk

Länk

Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
glömde att skriva det men det fuktar inget mer vid kärlet längere som jag skrev längst upp utan det är nån annanstans det kommer ifrån

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.