|
|
|
|---|---|
|
Tjena tjena! jag har ett problem som uttrycker sig som så att när jag kör ca 100 km/h så vibrerar ratten (bilen) lite, men ibland när jag bromsar så vibrerar bilen värre än ett sollverk. Tänkte höra om nån vet vad det beror på? Jag har fått för mig att det har med bromsarna att göra, eller jag är så gott som säker på detta (har dock inte plockat bort och kollat så mycket), men frågan är om det är så att problemet ligger i att "bromsarna" inte går till baks utan stannar kvar och ligger och "stör" skivan, eller om det är så att beläggen är slut? eller att kanske skivorna är "vridna"? tänkte bara höra om nån vet vad det kan bero på, blir nog så att jag plockar bort och kollar lite närmare imorrn, men det vore ju bra att veta om nån haft liknande problem och kan direkt peka på vad det är för fel. jag är som ni anar ingen som "pular" så mycket med sånt där, jag kör, och det vill jag fortsätta med.... hehe! ;) //Fredrik -*~Det löser sig sa kärringen och sket i vassken~*- | |
|
Nog dags att byta bromsskivor. Förmodligen skeva. Tyvärr går det inte att se med blotta ögat om så är fallet men din beskrivning tyder på att de är skeva. //Stefan |
|
yanne |
Om du byter bromskivor så måste du byta bromsklotsar också (viktigt) och om klotsarna ligger emot efter en inbromsning, ja då är det bara att renovera oken också. Lycka till. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.