|
|
|
|---|---|
| hejsan jag kan inte låsa upp min bil låset går att vrida på men det händer inget och sen så har jag inte rätt nyckel till bakluckan så jag kommer inte in i bilen! har provat att nödöppna den men de händer inget kan säkringen har gått till c-låset? | |
|
Hej. Vrid nyckel till v. & dra i handtaget samtidigt. Fungerade på min men vet ej om det funkar på din. Kjelle |
|
|
Förmodligen är bilen strömlös eller hur? På E39 kan man alltid (med rätt nyckel) öppna skuffen och nå batteriet för laddning osv. FP |
|
|
Bilen är inte strömlös, men den går inte att starta. Jag låste bilen igår kväll och imorse så vägrar den att öppna.. Jag kommer in i bilen via ett öppet fönster men vet inte vad mer jag ska göra, jag har försökt tvångsstyra c-låset men utan framgång. |
|
|
Tror du bör rådgöra med en verkstad. Har du inte rätt nyckel till skuffen så är det förmodligen inte rätt till dörrlås eller tändningslås heller kanske? Hur ser nyckeln ut? FP |
|
| den är lik nyckeln i från 01 fast den har en lampa i stället för larm | |
|
Hej, tycker att du skall börja med att ladda batteriet. Du kommer åt att göra detta från motorrummet. /H |
|
|
Är det originalnyckeln så måste den passa både i skuffen och dörr/tändningslås. Fast nyckeln till -97 är ju inte speciellt lik den rombformade modellen som kom efter -99 med blå/vit BMW-logga på mittknappen osv. FP |
|
| hejsan batteriet är fulladdat jag tror att säkringen i bakluckan till centrallåset är trasigt eller att nått har frysit sönder i låset! kan man inte koppla bort startspärren så att man kan köra in den i ett värmegarage | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Varför skull du koppla ur startspärren, vilket inte går för övrigt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| så nu är det löst satte späning på centrallås boxen så nu gick de att låsa upp bilen och felet är löst | |
NeZaN |
Vill bara påpeka att hans nyckel fungerade till bakluckan pga att tidigare ägare förmodligen bytt baklucka/låskolv, och därmed fungerar inte huvudnyckel till baklucka /NeZaN |
NeZaN |
Rättning: Nyckeln fungerade Inte till bakluckan! :) /NeZaN |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.