|
|
|
|---|---|
|
Mitt ena dimljus har gått sönder(glödlampan) undrar om det är svårt att byta? behöver man plocka isär mycket för att komma åt??' Tack för svar! | |
|
Nejdå inte alls. Enklast är att lösgöra hela insatsen framifrån som sitter med 2 skruvar tror jag? Sedan lyfter Du ur hela insatsen och byter lampan så enklast. Har gjort det med en 325 coupé jag ägde för snart 4 år sedan och då bytte jag ut hela insatserna mot rökfärgade istället. Jobbet var enkel,men se till att låta bilen stå varmt innan Du börjar meka med den då plast är skört vid dessa låga utetemperaturer !! Lycka Till.... |
|
|
ta bort den svarta plasten under som sitter mot spoiler och innerskärm. sen är de bara att stoppa under höve och byta. vill man inte de så kan man bryta på en plastdetalj där bakom så ska dimljuset hoppa ut. men de är extremt lätt att den pajjar så jag rekommenderar dig inte att göra så om du bara ska byta lampan. byt båda när du ändå håller på. BMW ownz |
|
|
Alex. sitter inga skruvar framifrån däremot sitter själva hållaren i 4 skruvar från baksidan. och de är inte lätta att komma åt å få tillbaka om man inte lösgör hela spoilen då. finns en skruv från framsida men den ställer man höjden med. BMW ownz |
|
|
Tack Frrla,det var som sagt ett tag sedan man opererade under en e36a,men faan va kul den var att köra ;) Saknar den som f...n |
|
|
okej. ja de är vansinit roliga ;) ska du inte köpa en snart då? de är ju rätt billiga idag :D BMW ownz |
|
|
Eller så gör man på rätt sätt... Det finns en spärrhake som snäpper lös hela insatsen från hållaren, i ett av de små hålen fram syns denna, tryck in en lång ganska smal mejsel och tryck på hävarmen så lossnar den, sen är det bara att vinkla ut hela insatsen |
|
| Som E36 säger, lite svårt att se och hitta de man ska trycka på, men när man väl kommit på de så går de väldigt lätt! behöver inte skruva ner något! | |
| Aha grymt tack för svar! hade nästan planerat att skruva ner hela fronten:P | |
| var nyss ute och pillade lite men det fanns inte mycket att pilla vid. glömde nämna att jag har den fula orginal fronten inte m-fronten. får väl kolla upp det där lite mer noga en annan dag. | |
| Precis på sidan om lyktan har du hål, ca 5mm i diameter | |
|
jo ni har rätt att de är nog så man ska göra. men fråga till er med "hela" plastdetaljer under era bilar. sitter de inte ivägen? när mina kåpor fanns så var jag tvungen att skruva bort dem först. 3 skruvar eller nått. annars hade man inte en chans att se om man inte visste exakt vart de satt å så. sen så skulle jag ta isär på de viset ni säger och båda mina plasthakar small av i 15+ grader. samma sak veckan efter för en polare å hans va nya året innan då han hade bytt dem för de small av. och jag lovar att ingen av oss var hårdhänta någon gång. BMW ownz |
|
|
ja precis dom hålen såg jag! men vad ska man göra? är det skruvar där eller vad ska man göra?? Tack för svar! |
|
|
Vi tar det igen då... Det finns en spärrhake som snäpper lös hela insatsen från hållaren, i ett av de små hålen fram syns denna, tryck in en lång ganska smal mejsel och tryck på hävarmen så lossnar den, sen är det bara att vinkla ut hela insatsen Du behöver alltså inte skruva någonting, du behöver aldrig under bilen, ta en ficklampa och lys in på lämpligt ställe så ser du, det sitter som en vippa, den ska du helt enkelt trycka på |
|
| Great! Plast detaljen gick sönder, och de va inte mycket till muskler man behövde använda för att den skulle pajja! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.