AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
873

Vilken dimenssion på krägningshämmare på M5 -00?

jag har sökt på forumet men hittade inte, när man kollar powerflex bussningar så verkar det finnas olika dimmensioner och det framgår inte direkt vad som ska vara till M5.. visst, kan ju gissa att det ska vara dom kraftigaste men vill gärna vara säker..
go
303
goesta
545iAT -04 (E61)
...ta ett skjutmått och böj dig ned...
verkar vara 27mm

Länk
Tack, jo jag har kommit fram till det också.

Goesta, jag är inte i närheten av bilen och kommer inte vara det på två-tre veckor..
go
303
goesta
545iAT -04 (E61)
...det gör det hela lite problematiskt, det medges...

Men ärligt talat så fick iaf jag det svaret från Powerflex när jag frågade dem exakt samma fråga som du frågar oss nu.

Jag minns inte, men jag TROR också att fram var fi27mm, och bak kanske fi22mm. Men nu gissar jag vilt. Jag minns helt enkelt inte.
Att byta var dock enklare än att klä sig...nästan...
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Enligt real-oem är det 27m i fram och 16,5mm i bak.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
27mm inte meter :)
powerflex största är 27mm fram och 15mm bak, konstigt att dom inte har någon som passar bak..
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
solution :-) -> Länk
540is, jo skulle vara riktigt trevligt men vad gör man om bussningarna behöver bytas och eibach slutat tillverka kitet?
bo
44
bockscar
525im -01
en enkel lösningär att köpa 15mm bussningen och fila upp hålet något har fungerat för mig

Manche führen, manche folgen

lite offtopic
Grattis goesta till din nya M5:a. Kör inte med biltemas motorolja i den med:)
go
303
goesta
545iAT -04 (E61)
Tack tack. Känns bra att återigen äga och köra denna fantastiska maskin.
Synd bara att jag återigen tvingas gå igenom processen att byta LMMer, CPSer, bränslepump, filter, abs-sensorer and-what-not...men så är det :-)
Jag får trösta mig lite genom att hitta nån kurvig rolig väg efter allt jobb är gjort...

Och den gamla goa olje-debatten dessutom? Klart jag ska tanka Biltema-olja! Varför inte? Finns några bra (läs: BRA) argument emot? :-)
Ojoj...nu känns det ungefär som när man lekte med tändstickor i det torra vår-gräset för 30 år sedan...:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.