|
|
|
|---|---|
|
Hej Igår hände det.. En volvo v40 kom med dragen handbroms/full sladd i en korsning i göteborg/eriksberg igår och såg antagligen inte att jag kom på mötande väg. Full broms hjälpte inte så det var bara att gira som gällde för att inte smälla med häcken på volvon som kom farande. En upp-plogad vall på höger sida vägen med massvis med frusna isblock parkerade jag i ca20km/h. Det small ordentligt.. Volvon pep iväg när föraren insåg situationen och jag hade ingen möjlighet att ta något reg-nummer tyvärr. Kom ur bilen och tänkte, nu är hela fronten kraschad. Men till min förvåning såg jag att enbart höger dimljus pajat och plast-sargen runt om spräckt. Fästen i stötfångaren höll. Men inte ett märke på stötfångaren.. Tur i oturen känns det som. Någon som vet var man kan hitta ett begagnat dimljus till e46 M-techII front? Är det samma dimljus till M-techII och M3 front? | |
Conan999 |
Vilka svin det är som gör på det sättet, man blir riktigt förbannad. Tur är nog att man inte alltid får tag i de där idioterna. Kolla runt på olika skrtar så borde dom ha nåt på lager. Conan999 |
Conan999 |
Skrotar skall det stå ovan såklart Conan999 |
| Av egen erfarenhet tycker jag att tyska e-bay är ett bra tips. Finns alltid ett bra utbud och slutpriset hamnar oftast klart under vad svenska skrotar begär. Dessutom är fraktkostnaderna från Tyskland ofta lägre än inom Sverige. | |
|
Ja det är riktigt surt. Visst är det kul att sladda lite ibland, men man borde ju välja sina tillfällen för det om man säger så. Tackar för tipsen. Jag har kollat bildelsbasen, men där fanns inget. Ebay.de är ett hett tips och detta ska kollas. |
|
| Schmiedmann borde ha och ligger inte alltför långt bort då du bor i Göteborg. | |
| Jo jag har kollat hos Schmiedmann och dom har ju en massa olika, men det skulle i första hand vara begagnat, dels för det blir billigare, dels för att det skulle se lite konstigt ut att ha ett nytt dimljus och ett som är lite småblästrat. | |
| 2 nya på ebay blir nog billigast. | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
dom billigaste jag har hittat hitills, dom e helt o okej, beställde ett par som jag dock aldrig han montera innan jag kvaddade min bil. tyvärr ha jag hunnit sålt dom, annars hade du fått köpa dom för 500kr. Länk |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
länken blev inte rätt. den här funkar fint. Länk |
|
Tackar för det tipset LseBeemer! Men det var la dumt att du redan sålt dom;-) Tror nog det blir det blir det billigaste/bästa alternativet då det verkar stört omöjligt att hitta ett begagnat. Finns ju inga baksmällda e46 M-techII.. Kanske att det går att hitta något billigare på ebay.de om man har tålamod men det skulle kännas smidigare att köpa dom i länken. Är det verkligen samma dimljus+plastsargar till e46M och e39M? |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
jo det är är precis det som är på bilden, det blir billigare än att beställa nya från ebay, är ju både frakt och tull där. det slipper du om du beställer från länken. finns ju dom här också om du vill få en annan look när du ändå ska köpa :P Länk |
| LseBeemmer, tull? Skojar du eller? Man behöver inte tulla varor/produkter som man köper inom EU. | |
|
Faktiskt rätt ang. tull, se länk Länk Men frakt är det ju. Nu har jag inte stenhård koll på ebay.de men priserna verkar ligga i nivå med dimljusen i länken. fraktkostnad kan ju inte vara någon jätteskillnad heller. Har sett att det finns ett antal olika dimljus med olika utseenden men jag kommer nog köra på orginal-look. |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
ja, men det beror ju på vars man beställer från på ebay. är det från usa så blir det tull. det var det jag menade. det var inte från tyskland jag kikade. |
| Också helt riktigt! Jag har bara kollat på tyska ebay. Det blir alldeles för hög fraktkostnad, moms 20-25% (och defentivt tull =)) från usa så det är inte aktuellt. | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
jo, det e klart. tycker bara det är enklare att hitta grejor på ebay.com har beställt lycktor tidigare till bmwn, från japan. då blev det inte tull heller, det va dessutom det bästa köp jag nånsin gjort :P blev skit bra. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.