AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.637

Tyska kommandon till röststyrd telefon E60

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Nu har jag fått igång telefonen i bilen, mha en Snap-In-Adapter. Fungerar verkligen bra, bluetooth kan ju vara lite svajigt ibland, men detta var klockrent.

Jag har även röststyrning, men för dagen endast på tyska, ska programmera om den till engelska, men fram till dess så skulle jag vilja testa med tyska.

Min instruktionsbok för röstsyrningen av telefonen ger de engelska kommandona men inte de tyska, så nu tänkte jag höra efter om det fins nån vänlig själ som kan ge mig de tyska för telefonen...

Tack på förhand
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Instruktionen är förvisso för min 760 men tror att det är samma:

Standardkommandos: «Wiederholen», «Abbruch», «Standarddialog», «Kurzdialog», «Hilfe», «Optionen», «Hauptmenü».

Notizblock: «Notiz aufnehmen», «Notiz vorlesen», «Vorlesen», «Vor», «Zurück» oder «Wiederholen», «Notiz bearbeiten», «Löschen».

Navigation: «Routenwahl», dann «Autobahn» oder «Ohne Autobahn» oder «Schnellste Route» oder «Kürzeste Route». «Hinweis ein» oder «Hinweis aus». «Ziel wählen». «Ziel speichern». «Zieleingabe Adressbuch» oder «Zieleingabe Navigation» oder «Zieleingabe Sprache». «Navigation» dann «Vorlesen» dann «Vor» / «Zurück» / «Wiederholen» / «Wählen». «Navigation» dann «Nach Hause». «Navigation» dann «Löschen» dann «Name wählen». «Navigation» dann «Adressbuch löschen». «Maßstab» dann «100..200..500 Meter» oder «1..2..5..10..20..50..100 km». «Zielführung ein». «Informationen» dann «Standort» oder «Zielort». «Infos Standort» dann «Hotels» oder «Parkplätze» oder «Tankstellen». «Infos Zielort» dann «Hotels» oder «Parkplätze» oder «Tankstellen». «Adressbuch». «Karte».

Entertainment: «Radio ein». «Radio dann «FM» oder «AM» dann «...IN GANZEN FREQUENZEN, KOMMA, ». «Station vor». «Station zurück». «Verkehrsfunk». «Verkehrsfunk aus». «Audio aus». «Frequenzwahl». «Station» dann «eins, zwei, drei, vier, ...». «CD ein». «Titel 1...30< oder «Track 1...30, «Vor<. «Zurück<. «CD 1...6. «>Stopp<. «CD-Wechsler<. «Minidisc ein». «Minidisc Titel 1..30» oder «Minidisc Track 1..30». «Kassette ein» oder «Tape ein». «TV ein». «Aus». «DVD ein». «DVD 1..6».

Telefon: «Telefon ein»: «Pin» dann «NUMMER» dann «Speichern». «Telefonbuch laden». «Nummer wählen» dann «0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9» dann «Wählen». «Wahlwiederholung».
«Name wählen» dann «NAME» dann «Wählen». «Name speichern» dann «NAME» 2x dann «0, 1, 2, 3, 4» dann «Speichern». «Telefonbuch vorlesen». «Telefonbuch löschen». «Telefon» dann «SMS».

BMW-Assist: «BMW Assist» dann «TMC» oder «TMC aus».

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Tack, tack, perfekt!!!
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
synn att det inte finns på svenska
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Håller med WAN, hade varit trevligt med svenska. Trots att jag spenderat lång tid i Vaterlandet har jag svårt för tyskan.

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Be BMW koda om röststyrningen till Engelska....

/Andy
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Beolink:
Blir nog så till våren, just nu är 760 avställd

co
2
copster
325 -05
Vad kostar det ungefär att koda om till engelska och är röststyrningen så bra att det är värt pengarna?
Visa användare
78
_Nisse_
525d Touring -07 LCI
Jag fick betala 1500 kr för att koda om det till engelska.
Jag tycker att det absolut är värt det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.