|
|
|
|---|---|
|
Vet någon om ett grenrör från e34 passar rakt på en m30b35 motor?? tack på förhand | |
| nej det är inte samma flänsar. s38an har 4 m6skruvar till varje cylinder | |
|
Denna fråga har diskuterats flera gånger förut i detta forum. Sök skall du få se. Jag har för mig att det finns dom som gjort om grenröret så att det passar en M30-motor och att det inte är alltför svårt. Per L |
|
| ja om inte längden skiljer så mycket så borde det inte vara några större problem att byta flänsarna bara!! men som sagt så tror jag längden skiljer rätt mycket. om man mäter mellan 1-6ans avgasport. | |
|
Tänk att jag tror inte att längden skiljer sig alls mellan en M30 och S38! Dels är ju S38 en utveckling av M30 och dels är det tex samma oljetrågspackning på dessa två motortyper. Per L |
|
|
Köp nya flänsar sen svetsar du på m5 grenröret på dessa. cylinder avståndet är tydligen detsamma. Har själv planen att byta modifiera ett m5 rör till min m535a framåt vårkanten. Har till och med en extra fläns liggandes. Sen får du antagligen modifiera mellan grenrör och avgassystem. |
|
|
Hej påer allihopa. Jag funderar på att modifiera ett M5 3.8 eller 3.6 grenrør ær det någon som har provat att bænka efter modifieringen eller kænnt om det blev någon skillnad?. Jag fuderar æven på grenrøren som Schmiedmann sæljer men vill veta vilket som vore bæst. Rent subjektivt kænns det som att 3,6 borde vara bættre læmpat ænn 3.8 men man vet ju inte om det som Schmiedmann kanske ger mer effekt tack vare att det ær gjort før M30B35 tack vare grovleken kontra avgas ventilernas area. Det vore intresant att høra av någon som har provat. MVH Kristian |
|
|
ni som har funderingar kring detta ska också tänka på att m5 grenrören kommer ta i torpedväggen. man får därför kapa rörböjarna och vinkla upp kolektorn en aning! |
|
| Jag trodde det var Schmiedmann som hade de billigare grenrørena men det visade sig vara Amotek ær det någon som vet hur deras grenrør ær? | |
| Amotek har inte grenrör till alla modeller väl? Ser inget till E46 där iallafall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.