AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.189

Värme i Dörrlås Förardörr

pe
98
perrab55@spray.se
528iA Touring -98
Hej på er alla ha ett Gott Nytt BMW År ,jag undrar om det är elvärme i dörrlåsen min Förardörr vill inte stänga/låsa när jag ska slår igen dörren när det är kallt det är stängningen INTE att man låser/låser upp utan det är när man stänger efter in/ur klivning nu snärjde jag in mej hoppas ni förstår det tar ett tag tills det blåser varmt i bilen å ut i dörren när dörren har fått värme genom luftkanalen så brukar det fungera är jag ute å cycklar eller är det elvärme i Dörrlåsmekanismen har ingen Motor eller Kupevärmare i bilen är det ngt som jag fått för mig eller? hoppas på ett trevligt svar,Ha de så bra alla Hälsningar Perra

perrab
Visa användare
174
azumio
528iA -97
Har samma problem vid låga temperaturer.
Så vitt jag vet är det luft som strömmar över handtaget till dörren, problemet är dock ett annat.
Det är plastkolven som "sluter" om den lilla utstickaren i dörrkarmen som inte hinner med att greppa ordentligt, prova smörja med lite fett i mekanismen kanske..

prosperity is a mindset!
perrab: Du borde dela upp dina inlägg. De är svåra att läsa och fler kommer nog svara dig om de vore mer läsbart.
Använd någon högkvalitativ syntetisk tunn teflonolja (teflon är perfekt där metall och plast möter varandra). Jag använder Würth HHS5000. För hög viskositet kan vara problematiskt vid sträng kyla.
Jag använde tjockare fett innan och nu vid -30 så vägrade dörren stänga ordentligt. Ett par duschar av nämnda Würth och 5s senare fungerade allt normalt och har fortsatt så.

99,5% fotogen-sprayer á la 5.56 fungerar nog direkt när det sprayas på men räkna inte med någon varaktighet.
Visa användare
174
azumio
528iA -97
@Speedlover:
kanontips!
Ska testa med den.

prosperity is a mindset!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.