AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.783

Stulna Bmw M5 E34

M5
45
M5kungen
Bmw M5 E34 -95
Bmw M3 E36 -93
Mini Cooper S JCW
Opel Kadett GT -91
hej! som stor fantast av M5 E34 så undrar jag rent allmänt hur så många M5or fortfarande stjäls?
kikade runt på Larmtjänst hemsida idag.
rätt många E34or och ävern E36 M3or borta.

jag antar (hoppades ju) att det är entuisaster som har dessa bilar (inlåsta) idag??

eller är det 19åringar som inte får bilen såld som får den att "försvinna" istället?

nyfiken på er synpunkter och tankar!

Mvh
Micke
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Med tanke på hur många det finns kvar så ägs nog mer parten av dom inte av entusiaster tyvärr. Dom som är entusiaster är nog färre än du tror, bara att kolla prisbilden och skicket på mer parten av dom som säljs.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det verkar vara ett rätt märkligt förhållande mellan M5 3.6 och 3.8 i entusiastfrågan. En väldigt stor andel 3.8or är i händerna på folk som har dom som entusiastbil och har bruksbilsfrågan och vinterförvaringsfrågan löst. Stor skillnad mot 3.6, där man får vara glad om varannan bil är entusiastägd.

3.6:an är dessutom i generellt sämre skick än 3.8:an och priserna är ju klart lägre. Varför är det så? Antalet exemplar (5877 vs 2676) börjar ta ut sin rätt? Entusiasterna/samlarna gillar 3.8 bättre? Motoreffektskillnaden kan väl knappast ha en betydelse när bilarna är såpass gamla, eller? Trenden är väl vändande som tur är. Tycker mig se fler och fler 3.6 som blir entusiastbilar. Vi behöver bara få bort dom värsta liken och objekt långt utom räddning till skroten.

Visst stjäls det flera per år och visst förekommer försäkringsbedrägerier fortfarande. Tänker inte gå in på några enskilda exemplar här utan den som är seriöst intresserad får bli medlem och kolla stulet-tråden på M5-forumet.

Internationellt E34 M5 register Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.