AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.656

Ny layout på klimatanläggning, bra eller dåligt?

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
I min nya 335a har man ändrat på några funktioner på kliman, det finns inte längre någon restvärme vilket jag uppskattade när man fick sitta och vänta en stund i bilen. Varför är denna funktion borttagen?

//Stefan

Mina bilar:Länk
Har du någon bild på hur den nya layout ser ut? Vad jag sett på bild är att de flyttat knapparna till sätesvärmarna till klimatpanelen numera.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag ska ta några bilder på panelen.

Det skulle vara intressant att veta vad som är ändrat mellan årsm 09 och 10, jag har hittat en hel del nya uppdaterade delar/funktioner.

//Stefan

e1
30
e1569
318d E90
Enligt den senaste prislistan från januari 2010 ska restvärmefunktionen finnas kvar.
Restvärmen är väl fortfarande kvar bara att knappen har bytt namn.
Visa användare
145
Granhult
F97 X3 M Competition -21
E91 325iX -11
Restvärmen är borttagen på MJ10 enligt min säljare då jag påpekade samma sak när jag hämtade 330:an, funktionen som tillkom istället är nu "All" vilket innebär att man ändrar temp på både hö & vä sida samtidigt.
Rätt löjlig funktion kan man tycka i jämförelse med den borttagna!!
Var också ruskigt nöjd med "Rest" funktionen framförallt på vintertid!

//Micke

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Säkert en kvinna som själv går in i butiken som gjort om det för att vi skall följa med in :-)

Ha deT
Hur tänkte man där? Kan man inte vrida på luftreglagen var och ett för sig? Bättre med lite extra värme efter man stängt av bilen.
Någon som vet om rest-funktionen försvunnit från 5-serien i och med den nya modellen?
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Blir till att inte köpa ngt nyare än 09 då. Älskar rest-funktionen
Har två bilar med rest-värmarfunktionen och använder det nästintill aldrig. Kan inte påstå att den skulle saknas.
Funktionen att slippa behöva justera på båda reglagen varje gång är däremot något som jag saknat.
Jag använder rest-värmarfunktionen ganska ofta så av mig blir den saknad.
Nån räknenisse räknade väl ut vad dom skulle spara in genom att ta bort den och vips så är den borta.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ja det är verkligen synd att restvärmen är borttagen. Nu när det är kallt skulle man behövt funktionen.

//Stefan

gu
7
gungner
320D xdrive -10
jag vet inte direkt vad denna funktion gör annat än att starta fläkten, sitter det även en vattenpump som cirkulerar vattnet genom elementet? Jag har en '10 320d och jag har hittat en funktion i radion (professionell radio tror jag den heter), under Menu kan man starta fläkten när man har stängt av motorn vilket håller imman borta och man får värme en stund tills elementet blir kallt (ingen cirk.pump). Dessutom kan man ange två olika klockslag(?) för on/off vilket jag inte har provat än.
ev
58
eversevers
120d cab - 11
kollar man på bmw.se och i onlinekatalogen för 3-serie så står det att restvärme finns... men vem vet?!? En bra funktion enligt mig nu när det är kallt och man tex skall in och handla.

Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det var possitiva nyheter. Tyder på att jag får bakläxa vad gäller att läsa i instruktionsboken.

//Stefan

Roffa1
Ser ut som att onlinekatalogen är från 2009. Den nya kanske ej är klar ännu;-)
ev
58
eversevers
120d cab - 11
fast tittar man på bilden i katalogen ser det ut som den nya kliman, då all knappen finns samt stolsvärmen sitter uppe vid kliman... men det kanske är så på 09orna med??? har ju inte en 3a.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det finns ingen restvärme. Har kollat i instruktionsboken och det finns inte en rad om någon restvärmefunktion.

//Stefan

Är "A Max" funktionen kvar? Den känns ju som en än mer onödig funktion.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Den finns kvar. Håller med om att den kan kännas som onödig, använder sällan den funktionen.

//Stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.