|
|
|
|---|---|
| Det har varit nedåt -18 , Trots det är min värme i bilen mycket bra. Ville bara höra era erfarenheter.? Jag har en 728ia-97. | |
|
Bra värme i min 740. Det bör vara bra värme med en stor motor som avger mycket energi, annars är något fel. Mycket kan trassla och orsaka bristande värme, t ex för lite kylarvätska/luft i systemet, termostaten, värmeventilerna med cirkulationspump, givarna inne i kupén. |
|
|
Min kommer dessutom upp i värme väldigt fort, hinner inte köra långt innan det är bra värme. Sedan verkar motorrummet bra isolerat, så bilen kallnar inte om man gör ett ärende på en timme, då är motorn fortfarande rätt varm, till skillnad från fruns Sharan som blir iskall på en timme. /Mats J |
|
|
Mats: Precis, så länge man kör bilen 2-3 gånger under en dag, behövs varken motor el kupévärmare ner till ganska många minusgrader. Nålen höjs alltid lite när man vrider på tändningen även om den stått någon timme. Förutom välisolerat motorrum gör nog V12ans stora block och den stora mängden vatten + olja att den håller sig varm längre. --- Min bil: Länk |
|
|
V8an blir varm snabbt den med :) Men jag tycker det blir för varmt på golvet i kupén och svettigt om fötterna när den står på 20 grader auto? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.