|
|
|
|---|---|
| Hur tar man enklast reda på värmeelementsmodell utan att skruvabort hela inredningen? Har kollat med lokal ÅF som varit ytterst tillmötesgående och hjälpt mig så mycket de kunnat med hjälp av reg. nr. osv. utan resultat. Behöver tips snabbt,bilen är svinkall. Tilläggas bör att jag har bytt termostat+värmeventiler och locket till expansionskärl. Bilen trycker ej ut vatten någonstans och går upp i arb.temp helt normalt och nålen ligger stilla rakt norrut så allt ser normalt ut förutom att det inte blir varmt i kupen när jag kör bara när jag står stilla. Bilen är en 525iA-96 med AC. | |
|
Ta bort stereon och kika in i hålet, det ska sitte en lapp på själva värmepaketet med beteckning. //Roffa |
|
|
Har Du kollat den extra cirkulationspumpen så att den fungerar ? Detalj 01 i denna länk: Länk Om den är OK kan det också vara någon slang i värmesytemet som har fått en "förträngning" och hindrar cirkulationen. För att återigen utesluta värmeventilerna (och styrelektroniken) kan du ta bort spänningen till dessa (kontakten), utan spänning är de fullt öppna. /Stefan |
|
| Skulle tro att cikulationspumpen funkar som den skall,den hjälper cirkulation när bilen står stilla. Skulle den vara trasig så skulle värmen inte komma när jag står stilla heller.Slangarna från värme ventilerna är varma men returen är kall,tror inte att skillnaden skall vara så stor som den är. | |
|
Du kan känna med handen på cirkulationspumpen när du har igång bilen så känner du om den går så kan du ju utesluta det felet iaf =) //Roffa |
|
| Kollade bakom stereon och såg två sifferkombinationer men ingen stämmer med de som är på realoem. Ska kolla med lokal ÅF. imorgon om de kanske kan hjälpa mig med det,såg iaf. att det var en BEHR. Ska även kolla den xtra pumpen för säkerhets skull. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.