|
|
|
|---|---|
|
Hej! tyvärr så har jag hamnat i rostträsket med en bmw 540 e39a rosten finns under förardörren dvs vänster fram dörr i kanten. slipade ner allt och la på ett fint lager cosmosvart och allt annat, nu 3 mån senare har rosten kommit tillbaka och ajg har funderingar på byte av dörr. Så! har nån en fin guide på hur man gör detta? Hjälper det o lämna in bilen istället? Ursäkta för extremt "konstig" text men har inte sovit. Tacksam för alla svar. | |
| Byt dörren rosten kommer allti tillbaks! | |
|
Ja har blivit riktigt trött nu på rosten. Det fanns rost under vänster "bakskärm" men tror jag lyckades komma åt o ta bort allt , har inte kommit tillbaka där men framdörren ger sig inte. Du har inte någon fin guide för dörrbyte? (: |
|
| Vänster framdörr har jag själv bytt. var inga större problem förutom att du behöver några kompisar som hjälper dig och hänga på den nya dörren. Sen så får du lägga in lite nya distanser kanske. Tog mitt gamla dörrlås och förde över det till den nya dörren. Tog en så där 2 timmar då dörren jävlades lite med måttpassningen =) | |
|
cstjawa: okej! (: Försöker hitta någonstans hur man får loss allting... kan inte hitta... |
|
| Utan att titta efter (kallt i garaget ikväll) så tror jag nog det finns beskrivet i Haynes mekhandbok. Den är rätt bra om man behöver lite uppslag för hemmameket. Billig med. | |
| Nu kommer inte jag ihåg allt men bort med kabeln längst ner, sitter med skruvar, sen så börjar du med muttrarna nere som håller dörren på plats, sen så fortsätter du där uppe. Se till att du har nån som kan hålla dörren när du lossar dom sista muttrarna. | |
| vad menas med distanser? | |
|
brickor/schims(?) som ligger emellan gångjärnen och karossen, dom är till för att justera dörrspringor. mvh m60-b30... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.